הממונה על הטרדות מיניות הורשע בעבירות מין בקטינים

אביתר לארי, לשעבר סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים הורשע בביהמ"ש בכך שפנה לצעירים דרך הרשתות החברתיות אינסטגרם ופייסבוק, גרם להם להצטלם ולבצע בעצמם מעשים מגונים. השופטים: "המרחב הווירטואלי אינו מציאות מדומה"
גילי סיוון-כהן |
מאיר בקרמן - סחט אישה למען טובות הנאה - אילוסטרציה אנבנטו
אילוסטרציה

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופט רענן בן יוסף, גזרו ארבע שנות מאסר על אביתר לארי שהורשע בעבירות מין בקטינים באמצעות האינטרנט.

לארי שימש סמנכ"ל תיאטרון האינקובטור בירושלים והורשע בגין ביצוע עבירות מין בצעירים, שאותם הוא איתר באינסטגרם ובפייסבוק וגרם להם להצטלם ולבצע בעצמם מעשים מגונים. לארי שימש גם כממונה על מניעת הטרדות מיניות באחת מקבוצות התיאטרון שפעל בהן.

על פי כתב האישום בו הורשע לארי, לאחר שהודה בעובדות כתב האישום מתוקן אשר הוגש במסגרת הסדר טיעון.

כתב האישום נשא חמישה-עשר אישומים כולל אמירות מיניות בוטות, כאשר הוא יצר קשר עם צעירים ברשת האינטרנט והתחזה בפניהם לצעירה.

במהלך ההתקשרות הוא גרם להם, בהסכמה שהושגה במרמה, לבצע בעצמם מעשים מגונים, מעשי סדום, ועוד.

לארי פתח מספר חשבונות פיקטיביים ברשתות חברתיות, אתרי הכרויות ויישומונים נוספים בהם: 'פייסבוק' (חמישה חשבונות), 'אינסטגרם' (שלושה חשבונות), 'סקייפ' (חשבון אחד), 'Camsurf' (חשבון אחד).

לחשבונות המזויפים העלה תמונות של נערות צעירות שמצא ברשת האינטרנט, אליהן התחזה ועשה שימוש בחשבונות במספר רב של הזדמנויות, פנה באמצעותם אל 27 צעירים, תוך שהתחזה לדמות בשם "דינה".

על פי האישום הוא שלח למתלוננים תמונות ששמר במחשבו ותמונות מיניות אשר לגביהן יצר מצג שווא כי "דינה" מופיעה בהן ושיתף את המתלוננים בפרטים כוזבים אודות הדמות שגילם.

כל זה נעשה בכדי לרכוש את אמונם ולזכות בשיתוף פעולתם. במהלך ההתקשרות עם המתלוננים, ניסה הנאשם, ובמקרים רבים הצליח, להניעם לקיים עמו שיחות וידאו ב'סקייפ' כשהם מבצעים בגופם מעשים מיניים, לצורך גירויו וסיפוקו המיני.

להשלמת המרמה כתב הנאשם למתלוננים, כי אין לו מצלמה בטלפון או במחשב.

בגזר הדין קבעו השופטים, כי פרט ל-4 שנות מאסר הוא ישלם פיצויים בסך 2000 שקלים ל-17 מתלוננים.

״המרחב הווירטואלי אינו מציאות מדומה", נכתב בגזר הדין, "הדמויות שיוצרות קשר הינן דמויות אנושיות, המעשים מציאותיים וממשיים וכך גם הקורבנות.

המקרה שבפנינו כולל ריבוי עבירות מין ברשת האינטרנט כלפי מספר לא מבוטל של 27 מתלוננים, חלקם קטינים (בגיל 15 – 17), על פני תקופה של כשנתיים".

עוד הוסיפו השופטים: "העבירות בוצעו תוך ניצול תמימותם ואמונם של המתלוננים כי מן הצד השני של המקלדת והמצלמה נמצאת צעירה ולא גבר החפץ בסיפוק תאוותו המינית. מעשיו של הנאשם אמנם לא כללו מגע כאשר זה בוצע על ידי הקורבנות כלפי עצמם. הגם שהמעשים אינם מצויים ברף הגבוה של עבירות המין בהן הורשע הנאשם, לא כללו איומים, סחיטה, או אלימות פיזית, יש בהם כדי להסב נזקים בלתי מבוטלים לנפגעי העבירה ויש צורך להגן על הציבור ועל צעירים וקטינים בפרט, מפני ביצוע עבירות מין ברשת, תוך הסתתרות תחת זהות בדויה שיש בה להונות את הקורבנות באופן מתוכנן ומתוחכם כפי שביצע הנאשם".


לצפייה ודירוג כבוד השופט רענן בן יוסף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות