סכסוך המשפחות בכאבול: קוצרו ימי המעצר של חשוד בירי

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיצר ב-3 ימים את מעצרו של בראא ריאן, בנו של ראש מועצת כאבול, שנעצר בחשד שירה לעבר משפחת עכריה. בכך התקבלו טענות באי כוחו של החשוד, עוה"ד מיכאל כרמל וזיאד ריאן, כי יש לפקח על קצב התקדמות החקירה
דנה לווינסקי |
כוחות משטרה בפעילות בכפר כאבול בחודש שעבר. צילום: משטרת ישראל

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, חננאל שרעבי, קיצר בשלושה ימים את מעצרו של בראא ריאן, בנו של ראש מועצת כאבול, שנעצר בחשד לנשיאת נשק שלא כדין וכן ביצוע ירי לעבר משפחת עכריה וגרימת נזק לרכוש בכפר כאבול.

השופט שרעבי קיבל את טענותיהם של הסנגורים עורכי הדין מיכאל כרמל וזיאד ריאן וקבע ראוי כי בית המשפט יפקח על קצב התקדמות החקירה בתקופה יותר קצרה מזו שנקבעה.

בראא ריאן, נעצר היחידה ללחימה בפשיעה, במרחב גליל, בחשד שהוא ירה לעבר ביתם של משפחת עכריה בכאבול במסגרת סכסוך החמולות שגבה כבר קורבנות רבים.

שופט בית השלום בעכו ג'מיל נאסר, האריך את מעצרו של ריאן בשישה ימים וקבע כי החשד הסביר הקיים נגד החשוד קיבל ביסוס ממשי.

עו"ד מיכאל כרמל

הסנגורים עו"ד מיכאל כרמל וזיאד ריאן, הגישו ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בחיפה, שם טענו כי עד עכשיו לא הוטח במרשם שום ראיות שקושרות אותו לשלל העבירות החמורות שמיוחסות לו בבקשת המעצר.

האליבי שלו שנטען כבר בחקירתו הראשונה מיום שבת כלל לא נבדק ואין כל התקדמות בחקירת המשטרה.

"מדובר בבחור צעיר בן 24, נטול עבר פלילי, סטודנט להנדסה, אבא שלו נמצא כאן הוא עו"ד במקצועו, גם עו"ד ריאן פה ושניהם מוכנים להתחייב לקחת אותו לחלופת מעצר מחוץ לכפר כאבול ולפקחי עליו ולהפקיד ערובות כספיות", אמר עו"ד כרמל.

השופט שרעבי, קבע בסיכומו של דבר, כי אומנם קיים חשד סביר, אולם ראוי כי בית המשפט יפקח על קצב התקדמות החקירה בתקופה יותר קצרה מזו שנקבעה וקיצר את ימי המעצר בשלושה ימים.

עו"ד זיאד ריאן
עו"ד זיאד ריאן

"ראיתי את פעולות החקירה הנוספות שהמשטרה רוצה לבצע ואכן עסקינן בפעולות חקירה לא מעטות. יחד עם זאת, וזאת אני אומר לאחר שאני עיון מדוקדק בפעולות לביצוע, כי לא כולן בנות שיבוש.

לכן, יש אפשרות כי כל פעולות החקירה בנות השיבוש יוכלו להתבצע בתקופה יותר קצרה מהמועד שעד אליו הוארך המעצר", כתב השופט שרעבי.

עוד נכתב בהחלטה: "זאת ועוד, צריך גם לקחת בחשבון כי עסקינן בבחור צעיר, נעדר עבר פלילי, שככל שאין פעולות חקירה בנות שיבוש, יש מקום לשקול בהמשך הדרך, חלופה למעצר".

לאתר מיכאל כרמל – משפט פלילי


לצפייה ודירוג כבוד השופט חננאל שרעבי

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות