שנתיים מאסר לעובדת סיעודית שגנבה מקשישים בהם טיפלה

ביהמ"ש השלום בירושלים הרשיע את כריסטינה בראגה בגניבה של 114 אלף שקלים מזוג ניצולי שואה כבני 90. בגזר הדין נקבע כי היא תפצה אותם ב-120 אלף שקלים: "ניצלה את תלותם בה"
דנה לווינסקי |
אשרה הומניטרית - מה צריך לדעת » מדריך obiter
עובדת סיעוד (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: פלאש 90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, ג'ויה סקפה שפירא, גזרה עונש של שנתיים מאסר וקנס של 5,000 שקלים קנס על כריסטינה בראגה, עובדת סיעודית שהורשעה בעבירות גניבה, ניסיון גניבה ושהייה בלתי חוקית. בראגה שגנבה 114 אלף שקלים מזוג קשישים בני 87 ו-90 תפצה אותם ב-120 אלף שקלים.

בראגה הורשעה על פי הודאתה בכך שבעת שעבדה בסיעוד עבור בני זוג ניצולי שואה, היא נטלה את כרטיס החיוב מתוך ארנקו של הקשיש ומשכה כספים בכספומט מחשבון הבנק שלו מספר רב של פעמים. בסך הכל משכה הנאשמת 114,100 שקלים וניסתה למשוך, ללא הצלחה סכום נוסף של 63 אלף שקלים. חלק מהכסף שגנבה הנאשמת היא העבירה למשפחתה במולדובה.

השופטת שפירא, ציינה בגזר הדין כי: "חומרה מיוחדת נובעת מן העובדה כי קורבנותיה של הנאשמת הם זוג קשישים, בני 87 ו-90, שהנאשמת היתה אמורה לטפל בהם ולסעוד אותם, ותחת זאת פגעה בהם. פערי הכוחות בין המתלוננת, שהיא אישה צעירה וחזקה, לבין נפגעי העבירה שהם קשישים שנזקקו לטיפול סיעודי מידיה ובמידה רבה היו תלויים בה, הם משמעותיים ומקשים על חשיפת העבירות. הנאשמת ניצלה פערים אלה ניצול מרושע, כשחזרה שוב ושוב על מעשי הגניבה".

בפרקליטות ציינו כי "החומרה היתרה במקרה זה "נובעת מהפרת האמון בעובדת שטיפלה בקשישים וסעדה אותם, וכי יש לקוות שגזר הדין יעביר מסר באשר למחויבות להגן על הקשישים שהם פעמים רבות חלשים, חסרי אונים וזקוקים להגנה מיוחדת, ולמאבק הנחוש בתופעה של פגיעה בקשישים תוך ניצול חולשתם והיותם לעיתים 'טרף קל'".

________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ג'ויה סקפה שפירא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות