ביה"ד של הקורונה – 300 בקשות ב-3 חודשים

במשרד המשפטים מציינים 3 חודשים להפעלתו של בית הדין הייחודי שהוקם לברור בענייני תעסוקה הקשורים בקורונה. על פי הנתונים 85% מהעררים שהוגשו על ידי בעלי עסקים נדחו, סכום הבקשות עומד על כ-42 מיליון שקלים
גילי סיוון-כהן |

במשרד המשפטים ציינו שלושה חודשים לפעילות בית הדין לעניין שירות התעסוקה – קורונה ועד כה הוגשו כ-300 בקשות ערעור בעניינים של למעלה מ-5,700 עובדים ששבו לעבודה בהם מלונות, מכוני כושר, חברות ביטוח ואף דוכני פלאפל ופנצ'ריות. על פי נתוני משרד המשפטים, 85% מהעררים שהוגשו על ידי בעלי עסקים על דחייתם בשירות התעסוקה.

כזכור, בית הדין החדש הוקם בתוך מערכת בתי הדין המנהליים במשרד המשפטים, מכוח חוק מענק לעידוד תעסוקה, שנחקק במטרה להעניק תמריץ כספי למעסיקים אשר יקלטו או יחזירו לעבודה עובדים אשר הוצאו משוק העבודה בתקופת התפרצות נגיף הקורונה ולא השתלבו מחדש בשוק העבודה.

המענק צפוי להפחית את עלויות העסקת עובדים אלה בעבור המעסיקים ולתמרץ את המעסיקים לקלוט ולהעסיק את העובדים בחודשים הקרובים. בין השאר, במסגרת החוק נקבע כי יוקם בית דין חדש לענייני 'שירות התעסוקה – קורונה', שתפקידו כאמור לדון בעררים על החלטות שירות התעסוקה לסרב לאשר מענקים למעסיקים או עובדים שעבורם הוגשה בקשה למענק.

מאז החל בית הדין לפעול התקבלו פניות מעסקים בתחומים רבים מרחבי הארץ, בהם: רשתות בתי מלון, מסעדות ורשתות מזון מהיר, חדרי כושר, חברות ביטוח, עמותות חינוך, חנויות למכירת בגדים ומוצרי אופנה, גני ילדים, חנויות פרחים ואף דוכני פלאפל ופנצ'ריות, אשר השיבו בחודשים האחרונים עובדים לעבודה. בהתאם להחלטת הממשלה, החזרת כל עובד עשויה לזכות את המעסיק בסכום כולל של 7,500 שקלים.

עד כה, סכום הבקשות בהן דנו דייני בית הדין החדש לעררים עומד על כ-42 מיליון שקלים (עבור השבתם של כ-5,700 עובדים לשוק התעסוקה), ובמידה וכלל הבקשות שהוגשו עד כה יתקבלו, החלטות ביה"ד עשויות לאפשר העברת תשלום בגובה זה למעסיקים ברחבי הארץ, בהתאם לחוק.

יש לציין כי בית הדין פועל ללא אגרה, וכמו כן פועל באמצעים דיגיטליים ללא צורך להתייצב פיזית בבית הדין, וזאת במטרה להקל על הציבור בנושא זה – בצורה כזו שמאפשרת המצאות מקוונות, שליחת הודעות בדוא"ל ובמסרונים ודיונים בוויעוד חזותי. זאת, על מנת לאפשר שירות מהיר ויעיל ולגשר על מגבלות סגר, בידוד או מרחק.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות