מאסר עולם לרוצח היהלומן בוריס בוטרשווילי

יאיר בנימינוב שהורשע ברצח היהלומן בחניון במודיעין ירצה בנוסף עוד שנתיים מאסר על שיבוש הליכי משפט על שהשליך את גופת המנוח ביער והצית את רכבו. בגזר הדין נקבע כי יפצה את משפחת הקורבן ב-258 אלף שקל
מעיין לביא |
יאיר בנימינוב, שהורשע ברצח בוריס בוטרשווילי, בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, בראשות השופט מנחם פינקלשטיין, גזרו, מאסר עולם ועוד שנתיים מאסר על יאיר בנימינוב שהורשע ברצח היהלומן בוריס בוטרשווילי, בחניון ביתו של הנאשם במודיעין. השופטים גם חייבו את בנימינוב ב-258 אלף שקלים פיצויים לאלמנה וארבעת ילדיו של הנרצח.

על פי כתב האישום בו הורשע הנאשם, לפני כשנתיים וחצי, רצח הנאשם את המנוח, בוריס בוטרשווילי, בחניון ביתו של הנאשם במודיעין, לאחר שהמנוח הסיע ברכבו שלו את הנאשם למודיעין. הרצח בוצע ביריות אקדח שהיה ברשותו של הנאשם. לאחר ביצוע הרצח נטל הנאשם תכשיטים וסכומי כסף נכבדים שהיו בתיקו של המנוח והחביאם במחסן שבחניון ביתו. הנאשם הכניס את גופתו של המנוח לתא המטען של רכב המנוח, ונסע ליער סמוך באזור מודיעין. שם גרר הנאשם את הגופה, הניח אותה בשוחה, וערם סלעים מעליה. לאחר מכן נסע עם רכבו של המנוח ללוד, ושם הצית את הרכב. הוא חזר בהסעה ציבורית לביתו, אך נעצר אחרי זמן קצר.

רק למחרת בשעת לילה מאוחרת הודה הנאשם בביצוע הרצח, ואז יצא לשחזר את הרצח ואיתר את הגופה ביער. הנאשם כפר ברצח, אולם הרכב השופטים, לאחר ניהול משפט הוכחות, הרשיע אותו פה אחד בעבירה של רצח בכוונה תחילה, וכן בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות, הצתה ושיבוש מהלכי משפט.

השופטים כתבו בין השאר בגזר הדין, כי הנאשם גדע הנאשם את חייו של אדם חיובי ביותר, "המצפן והמצפון" של משפחתו. "התצהירים של נפגעי העבירה ועדויותיהם בפנינו חשפו את גודל האסון שהמיט הנאשם במעשיו הנפשעים, ואת השבר הקשה שגרם לכל אחד מהם במישור הרגשי, המשפחתי והכלכלי", כתבו השופטים בגזר הדין.

עוד הוסיפו כי לגבי עבירת השוד בנסיבות מחמירות אין להטיל על הנאשם עונש נפרד, זאת שלדעת רוב השופטים, עבירת השוד הייתה צמודה לעבירת הרצח, והרצח נועד לשם השוד. יחד עם זאת הוסיפו עונש מאסר בשל עבירת ההצתה והשיבוש בכך שהנאשם השליך את גופת המנוח ביער.

"המדובר", נכתב בגזר הדין, "בשתי עבירות חמורות כשלעצמן, שבוצעו במקומות שאינם מקום ביצוע הרצח, מתוך כוונה של הנאשם למלט את עצמו ממתן הדין על מעשיו. פן מיוחד של חומרה המצדיק עונש נפרד רואים אנו בהשלכת גופת המנוח והפקרתה ביער, מה שגרם לאי ידיעה על מותו של המנוח, הלנת המת, ביזויו ודחיית הבאתו לקבר ישראל, כאשר כל אלה מסבים מתח נפשי רב ונזק נפשי בל ישוער לבני משפחתו".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות