הסגר הוחמר? מסיבות, חתונות ותפילות כרגיל

במהלך סוף השבוע נרשמו הפרות רבות לסדר המהודק בכל רחבי הארץ: בבני ברק חזרו התלמידים ללמוד, בביתר עילית פתחו את בית הכנסת ובעל דוכן פלאפל בשוהם השליך שולן על השוטרים שביקשו לסגור לו את העסק
דניאל בן חמו |
אכיפת מגבלות קורונה, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסגר שהחל ביום חמישי האחרון בחצות הביא להפרות רבות מצד הציבור, כאשר בבני ברק חזרו תלמידים ללמוד, בביתר עילית שוטרים שהגיעו לבית כנסת הותקפו באבנים ובעל דוכן פלאפל בשוהם השליך שולחן וכיסא לעבר שוטרים שבאו לסגור לו את העסק, חתונה בטייבה פוזרה וכך גם מסיבה בוילה בראשון לציון.

במהלך פעילות מבצעית של שוטרי תחנת טייבה, איתרו השוטרים, באחד הבתים, חתונה, בה נכחו מעל 100 אנשים. מעבר לכמות המשתתפים האסורה על פי התקנות, הרי שהנוכחים גם לא עטו מסכות. השוטרים הורו על פיזור החתונה ונרשמו לאחראים דוחות.

שעה לאחר תחילת הסגר, המשטרה פיזרה מסיבה המונית בראשון לציון ורשמה דוחות לנוכחים. בעקבות תלונה שהתקבלה הלילה במוקד המשטרה על הקמת רעש, הגיעו שוטרים לוילה במערב ראשל"צ. במקום התנהלה מסיבה בהשתתפות של כ-120 צעירים שסירבו תחילה לפתוח את הדלת לשוטרים והחלו להשליך בקבוקי זכוכית. לאחר זמן קצר, הצליחו השוטרים להיכנס לבית ופיזרו את המשתתפים שחלקם היו שיכורים. במקום נרשמו כ-100 דוחות על סך 500 שקלים למשתתפי המסיבה ו-5,000 שקלים לבעל הבית.

 

בקריות, המשטרה תפסה חולה קורונה מאומת שיצא מביתו על מנת להתפלל וזימנה אותו לחקירה. בעקבות דיווח במוקד 100 בדבר חולה מאומת המפר בידוד, הגיעו אתמול שוטרי תחנת זבולון לביתו של החולה. עם הגעת השוטרים לבית מסרו בני המשפחה כי החולה נמצא בחדרו ואין באפשרותו לצאת. בסריקות שערכו השוטרים באזור הבית, הבחינו השוטרים בחולה המאומת כשהוא מנסה להימלט מהמקום. החולה המאומת זומן לחקירה בתחנת משטרת זבולון לצד דרישה לשוב לביתו מיד בהתאם להנחיות.

בבית"ר עילית, אחת הערים האדומות ביותר בישראל, התקבל דיווח על התקהלות של עשרות מתפללים בבית כנסת. עם כניסתם של כוחות המשטרה למקום, החלו המתקהלים לתקוף את השוטרים ליידות אבנים לעברם ולעבר ניידות המשטרה. למקום הוזעקו כוחות נוספים שעסקו בפיזור המתקהלים ונעצר לחקירה חשוד בתקיפת שוטרים.

בעל דוכן פלאפל בשוהם, שהסגרים הכריעו אותו החליט למרות אזהרות המשטרה ביום חמישי, לפתוח גם ביום שישי את דוכן הפלאפל שלו. ביום חמישי הגיעו השוטרים לדוכן הפלאפל ולאחר שהזהירו אותו נערך לו שימוע בגין הפעלת המקום בניגוד לתקנות מתן שירות במקום. עם סיום השימוע, הוחלט לרשום לו אזהרה ולמרות זאת ביום שישי, התקבלה קריאה במוקד המשטרה, לפיה העסק המדובר מפר את התקנות, מוכר פלאפל ובמקום קיימת התקהלות של אנשים. שוטרים שהגיעו למקום הותקפו ע"י בעל המקום ובנו, ובכלל זה השלכת שולחן וכיסא לעבר השוטרים. השניים נעצרו והועברו לתחנת המשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות