שכן, שים לב אם אני חסר קמפיין מעורר מחשבה של ארגון זק"א ו'אשת לפידות'

להצלת חיים ושמירה על כבוד המתים הגלמודים
מדי שבוע מטפלים מתנדבי זק"א בממוצע של ארבעה גלמודים ועריריים, שנמצאו שרועים על הרצפה או במיטה ללא רוח חיים, אנו מוצאים אותם ממש במצב של איבוד צלם אנוש. בלא שיזכו לקבורה נאותה מבעוד מועד.
זה יכול להיות השכן או השכנה של כל אחד מאתנו, ואיש מאתנו לא מתעניין בשלומם במשך תקופה ארוכה. לא פעם, בשל חוסר תשומת לב. אין מי שידאג לשלומם במקרה של סכנת חיים או חלילה במקרה של מוות, אז גופת המנוח נותרת עזובה בדירה עד כדי מצב של ריקבון מתקדם.
לא תמיד השכן הבודד שהתמוטט יכול להזעיק עזרה, אך אם נעקוב אחריו ונתעניין בשלומו, אנחנו נוכל להזעיק עזרה בעוד מועד ופשוט להציל חיים ! וגם חלילה במקרה של מוות, נוכל לדאוג להביא את גופת הנפטר לקבר ישראל בהקדם האפשרי, לפני אובדן צלם אנוש.
לנוכח המציאות השבועית, הוחלט בזק"א ו'אשת לפידות' לצאת בקמפיין הסברה לציבור. במסגרת הקמפיין המשותף אנו פונים אל הציבור ואומרים: עקבו אחר השכן הגלמוד או השכנה הגלמודה והתעניינו בשלומם. אל תתנו להם למות ! לא ראיתם אותם יום יומיים, גשו אל דלת ביתם בברכת בוקר טוב – ערב טוב.
עקבתם והתעניינתם? הצלתם חיים!
המטרה העיקרית שלנו לעורר בציבור את המודעות למצב החמור של חוסר אכפתיות חברתית עד כדי ביזוי כבוד המת, לעודד את הציבור על אנשים קשישים – גלמודים ולוודא שהם לא נשכחו לבד במצב של מוות ח"ו. לגרום לציבור להתעניין יותר בשלומם של שכנים גלמודים ומכרים בודדים החיים בגפם על מנת למזער למינימום האפשרי את תופעת הגופות הנרקבות. ואולי גם להציל את חייהם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות