חצי מיליון שקלים פיצוי לבחור שהותקף באכזריות על ידי שני אחים

שני אחים היכו ופצעו צעיר כבן 20 והוריהם עמדו בצד והסתכלו, כך עולה מתביעת נזיקין שהגיש הקורבן, בעקבותיה קבע ביהמ"ש השלום בעכו כי יפוצה לאור הנכות והנזקים שנגרמו לו
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופטת בית משפט השלום בעכו, דנה עופר, הורתה לארבעה בני משפחה לפצות בכחצי מיליון שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין, גבר אשר הותקף באכזריות, על ידי שניים מהנתבעים, שהינם אחים, כאשר שני הנתבעים הנוספים – הוריהם – הבחינו בתקיפה אך לא עשו דבר.

המדובר בתביעה לפיצויים בגין נזקי גוף, שנגרמו לתובע, לטענתו, לאחר שהותקף על ידי הנתבעים, התקיפה אירעה בעת שהיה כבן 20 שנים ועל פי הנטען בכתב התביעה, האירוע התרחש במתחם ביתם של הנתבעים, כאשר הנתבעים יחד החלו תוקפים את התובע בעקבות תקרית של מה-בכך שהתרחשה בין הצדדים כמה ימים קודם לכן. במהלך האירוע הותקף התובע בראשו באמצעות אלה. התובע פונה לבית החולים בטבריה ומשם הועבר במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, לצורך ניתוח דחוף בראשו.

לטענת התובע, הנתבעים 1 ו-2 שהינם אחים, חבים כלפיו בגין עוולת התקיפה ואילו הנתבעים 3 ו-4, הוריהם, חבים כלפיו בגין עוולת הרשלנות, כמי שראו את בניהם תוקפים את התובע, בחצר ביתם, ולא עשו דבר על מנת למנוע זאת.

התובע צירף לתביעה חוות דעת רפואיות לפיהן נותרה לו נכות צמידה בשיעור של כ-46 אחוזים, אולם השופטת דנה עופר, לא קיבלה זאת וקבעה כי בתחום הפה והלסת, נותר לו נכות בשיעור של 20%, ועוד צלקת, בשיעור של 10% והנכות המשוקללת עומדת, אפוא, על 28%.

בסיכומו של דבר השופטת קבעה כי בגין נזק בלתי ממוני, כאב וסבל, ישלמו לו סכום של 180 אלף שקלים. סכום זה נקבע בשים לב לשיעור הנכות המשוקללת, ולכך שההשלכה העיקרית של הנכויות שנקבעו לתובע, הן בתחום הפה והלסת והן בתחום הפלסטי, היא במישור הנזק הבלתי ממוני, דהיינו הכאב והסבל שהפגיעות הללו הסבו לתובע.

בנוסף נקבע כי יפוצה בגין הפסד השתכרות למשך שנה שבמהלכה לא עבד התובע כלל, לטענתו, על פי שכר חודשי של 5,000 שקלים ובסך הכל יקבל על הפסד השתכרות 120 אלף שקלים. לסכום זה נוסף גם פיצוי בגין עזרת הזולת והוצאות.

_______________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה עופר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות