מפגין חרדי הותקף ע"י שוטר – המדינה תפצה ב-15 אלף שקל

הסדר פשרה שהוגש לביהמ"ש קובע כי המשטרה תשלם את הפיצוי לחרדי שהותקף על ידי שוטר במהלך הפגנה של המגזר בשכונת מאה שערים בירושלים, רק בגלל ששאל מדוע הוא מכה ילד קטן
גילי סיוון-כהן |
כל העדות שלך זה חרטא. הפגנות החרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
הפגנות החרדים בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

פרט לכתבי האישום שהוגשו באחרונה נגד קצינים במשטרת ירושלים בגין אלימות נגד מפגינים, בדרך כלל חרדים, בימים האחרונים הושג הסדר פשרה לפיו המשטרה תשלם פיצוי על סך של 15 אלף שקלים לחרדי שהוכה על ידי שוטר בהפגנה, לאחר ששאל את השוטר מדוע הוא מכה ילד קטן.

האירוע עצמו, התרחש בשכונת מאה שערים בירושלים כאשר במהלך הפגנה שהתרחשה בחודש מאי 2017 הוכה ילד על ידי שוטר וכאשר אברך חרדי ניגש למחות בפני השוטר הוא גם הוכה על ידי השוטר שמשך אותו בזקנו ופגע בו. האברך הגיש תביעה לבית המשפט בירושלים ובכתב התביעה, תואר כיצד השוטרים קפצו עליו, חנקו אותו, השכיבו אותו על רצפת המדרכה ואחד מהשוטרים גם הכה בו באגרופו.

בעוד שהתובע שכוב על הרצפה, כך נטען, ניגש אליו שוטר, רכן לעברו, משך בחוזקה בזקנו והמשיך לדרכו כאילו לא קרה דבר. לאחר מכן הובילו השוטרים את העצור לאורך רחוב מאה שערים, כשהוא ללא כיפה, וזאת למרות שביקש מהם שוב ושוב שיאפשרו לו להרים את כיפתו שנפלה במהלך המעצר.

על פי כתב התביעה, ההתעמרות לא פסקה, ובתחנת המשטרה נאלץ התובע לעבור חיפוש על גופו, כשהשוטרים הכריחו אותו לפשוט את כל בגדיו. רק לאחר מספר שעות, ולאחר שהאברך נחקר בחשד לתקיפת השוטרים, הוא שוחרר לדרכו.

בעקבות כתב התביעה ולאור הערות בית המשפט לנציגת הפרקליטות, הוסכם בין הצדדים על הסדר פשרה לפיו המשטרה תשלם לתובע 15 אלף שקלים פיצוי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות