תביעה נגד השותף לשעבר: "פוגע בחברה ומטעה לקוחות"

חברה פרטית הגישה לביהמ"ש תביעה נגד שותפה לשעבר, בגובה 500 אלף שקל, בטענה כי פתח עסק מתחרה, אך לא הסכים למחוק את מספר הטלפון שלו מפרסומיה. בא כוח החברה, עו"ד שנפ: "פגיעה במוניטין ובהטעיית לקוחות פוטנציאליים"
נעמה כהן |
"הפרסומים עומדים במבחן האפשרות הממשית". אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

לבית משפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה על סך חצי מיליון שקלים על ידי חברה שתבעה את השותף שלה לשעבר ומתחרה עסקי בהווה, בטענה כי הוא פוגע בעסקיה ובמוניטין שלה, תוך הטעיית צינור לקוחותיה הפוטנציאליים.

בא כוחה של החברה, עו"ד תום שנפ, טען בתביעה כי בעקבות מהלך שעשה הנתבע באינטרנט כל מי שמחפש את החברה ברשת מגיע אל הנתבע.

על פי התביעה, הנתבע, אשר היה שותף עסקי של התובעת בעבר, חברה בע״מ בבעלות פרטית שמפעילה שני סניפים לתיקון ומכירת טלפונים, עדכן את מספר הטלפון האישי שלו בחשבון 'Google לעסק שלי' שנפתח עבור התובעת, באופן שכל מי שמחפש את שמה המסחרי של התובעת מגיע ישירות אליו.

חרף פניות מוקדמות שנעשו לנתבע על ידי נציג התובעת, הנתבע נותר בשלו, מסרב לשנות את מספר הטלפון שלו שמעודכן בכרטיס בית העסק של התובעת.

הדברים חמורים עוד יותר, מקום בו הנתבע מנהל עסק מתחרה לעסקה של התובעת, הממוקם באותו הרחוב, מרחק של 270 מטרים, מבית העסק של התובעת.

עו"ד תום שנפ

כך יוצא, על פי התביעה, כי לקוחות פוטנציאליים של התובעת, אשר מחפשים את שמה ברשת האינטרנט, מגיעים ישירות לנתבע.

לתובעת נגרם נזק עצום, חן מבחינת איבוד לקוחות ואובדן הכנסה, הן מבחינת פגיעה במוניטין שלה.

"מעשיו של הנתבע, מהווים חפרה חמורה ובוטה של זכויות התובעת, המעוגנת, בין היתר, בחוק עוולות מסחריות"

כתב עו"ד שנפ בתביעה והוסיף: "להשלמה התמונה יוער, כי מעשיו של הנתבע נעשים, כך נראה, בשל סכסוך מתמשך עם התובעת, לאחר שעזב את ביה העסק בו היה שותף, ובהמשך לתביעה אותה הגיש כנגדה לבית הדין לעבודה אשר עודנה מתבררת".

בתביעה מצוין כי ניתן היה לצפות, כי עם עזיבתו של הנתבע את בית העסק של התובעת, היה הנתבע מעדכן אותה כי בחשבון גוגל ביזנס אותו פתח עבורה (ובמקומות אחרים נוספים ברחבי הרשת) מספר הטלפון אשר מופיע בבית העסק הוא מספר הטלפון האישי שלו.

אלא שלא כך הוא והנתבע העדיף לטמון ראשו בחול, לא לגלות פרט מהותי זה לתובעת, מתוך תקווה כי לא תגלה זאת לעולם, באופן בו כל מי שמחפש את שמה ברשת האינטרנט ומנסה להתקשר אליה, מגיע ישירות אליו.

רק כשנה לאחר עזיבת הנתבע, התגלה הדבר וכאשר ניסו לשנות את מספר הטלפון התברר שיש להכניס קוד חד פעמי אשר נשלח על ידי גוגל לטלפון המעודכן בחשבון, ורק לאחר מכן ניתן לבצע את השינוי והנתבע לא מוכן להעביר אותו.

פרט לתביעה הכספית בגין עוולות מסחריות, בסך חצי מיליון שקלים, ביקש עו"ד שנפ שבית המשפט יורה לנתבע, באמצעות צו עשה, להסיר את מספר הטלפון שלו מכל מקום בו הוא מפורסם ברשת האינטרנט.

לרבות, אך לא רק, גוגל ביזנס, Zap דפי זהב. ואתר Easy, וזאת על מנת למנוע המשך הפגיעה בתובעת ובזכויותיה.

לאתר שנפ ושות' עורכי דין


עו"ד תום שנפ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות