הלוחם שערק נידון לעונש מקל במיוחד

לוחם, שהיה עריק מיחידתו במשך 9 חודשים, נשפט בבית דין צבאי ונידון ל-34 ימי מאסר בלבד. גזר הדין בעניינו ניתן במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהתביעה הצבאית קיבלה את עמדת באת כוחו, עו"ד דנה נוף כי נעדר מהשירות על רקע מצבו הנפשי
גילי סיוון-כהן |
אילוסטרציה

עונש קל: לוחם שנעדר מיחידתו ונחשב לעריק במשך תשעה חודשים נידון בבית הדין הצבאי ל-34 ימי מאסר בלבד. גזר הדין בעניינו ניתן לאחר משא ומתן אותו קיימה הסניגורית שלו, עו"ד דנה נוף, עם התביעה הצבאית. הצדדים הגיעו להסדר טיעון מקל לפיו הוא ירצה 34 ימי מאסר שלאחר ניכוי מנהלי הוא שוחרר כעבור ימים בודדים מיום המשפט. בית הדין אישר את הסדר הטיעון.

על פי כתב האישום, מדובר היה בהיעדרות ממושכת של הנאשם מהשירות, לאחר ששירת תקופה משמעותית גם כלוחם. זו הייתה היעדרותו היחידה של הנאשם, שהופנה לוועדה רפואית באופן חריג במהלך תקופת ההיעדרות. עוה"ד נוף הצליחה לשכנע את התביעה הצבאית שההיעדרות הייתה על רקע מצב נפשי שהחמיר במהלך העריקות.

בית הדין הצבאי, כאמור, קיבל את הסדר הטיעון, אליו הגיעה הסניגורית עו"ד דנה נוף, עם התביעה הצבאית והרשיע את החייל בעבירה של היעדר מן השירות שלא ברשות.

עו"ד דנה נוף

בטיעונים לעונש, אמרה עו"ד נוף: "כי ייתכן וכל המקרה היה נמנע לאחר שבזמנו הומלץ לשינוי פרופיל שהיה משנה את התמונה. " למרבה הצער כוחותיו הנפשיים לא עמדו לו, ולא התייצב. כפי שעולה מהמסמכים שנמצאים בפני בית הדין לנאשם רקע נפשי עשיר ומורכב. הרקע להיעדרות נעוץ בנסיבות נפשיות של הנאשם. קיים קשר בין ההיעדרות הנוכחית ולבין המצב הנפשי ערב יציאתו להיעדרות. הנאשם הובא לוועדה רפואית ולמעשה כבר לא חייל. נוכח האמור הצדדים הגיעו להסדר, ניתן לראות בו הסדר מאוזן בהתייחס לשירות המשמעותי בן שנה וחצי בקירוב, ללא עבר משמעתי ולמעשה מדובר בהיעדרות יחידה".

בית הדין ציין שקיבל את ההסדר גם על העונש, ציין בהחלטתו כי אומנם, ההסדר אליו הגיעו הצדדים הוא מקל באופן יחסי, אך בשל הטעמים אשר הוצגו על ידי הסניגורית מדובר בהסדר מאוזן וסביר ולכן כיבד אותו.

לאתר דנה נוף – עו"ד צבאי

_____________________________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a3%e2%80%8f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות