4.5 שנות מאסר ליחצ"ן מסיבות שהורשע בביצוע מעשים מגונים בנערים

עידן חוגי הורשע בביהמ"ש המחוזי בתל אביב בביצוע מעשים מגונים ב-3 נערים, בני 13-15 ובצעיר נוסף תוך שניצל את מעמדו כיחצ"ן מסיבות. בגזר הדין נקבע כי הוא יפצה את קורבנותיו ב-160 אלף שקל
אייל חן |
מתקפה רגשית מתוחכמת. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, יוסף טופף, גזר על יחצ"ן המסיבות עידן חוגי, 54 חודשי מאסר בפועל בגין מעשים מגונים, שביצע בשלושה נערים בני 13-15 ו- 6 עבירות של הפרת הוראה חוקית. בית המשפט הורה לחוגי לפצות ב-160 אלף שקלים לארבעה נפגעי העבירה, ביניהם נפגע עבירה שנמחק בהסדר הטיעון והתחייבות כספית להימנע מלעבור עבירות מין לאחר השחרור.

בנובמבר 2018, הודה והורשע הנאשם במסגרת הסדר טיעון בשלושה אישומים של עבירות מין בקטינים. כאשר לשניים מהם טרם מלאו 16 ולשלישי טרם מלאו 14. הנאשם, שהיה יחצ"ן מסיבות מוכר, ניצל את מעמדו ופגע בשלושת הקטינים. בנובמבר 2020 ניתנה הכרעת דין משלימה בעניינו של הנאשם בעקבות הודאתו בעבירות נוספות בתיק שצורף להליך זה.

במסגרת הכרעת הדין המשלימה הורשע הנאשם ב- 6 עבירות של הפרת הוראה חוקית לאחר שהפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו במסגרת הליך המעצר שהתנהל במקביל להליך העיקרי במסגרתו הוגש כתב האישום.

במסגרת גזר הדין קבע השופט טופף כי עבירה של מעשה מגונה באדם בלא הסכמתו, ככל עבירת מין, הינה בזויה שפלה ונבזית אשר כל עניינה הוא סיפוק יצריו הקדמוניים ביותר של האדם ללא כל התחשבות ברצונו גופו וכבודו של הקורבן.

השופט הדגיש כי ככל שמדובר בעבירות מין נגד קטינים, הערך המוגן מוגבר, והוא נעוץ בחובה להגן על שלמות גופם, על שלומם הגופני והנפשי ועל כבודם של הקטינים, אשר בשל גילם, פערי הכוחות המושרשים בין נפגע העבירה ובין מבצעה, תמימותם וחוסר ניסיונם, מועדים יותר ליפול כטרף קל לעברייני מין. "מידת הפגיעה בערכים החברתיים המוגנים הינה קשה ורבה, וזאת, בין היתר, בשים לב שמדובר במספר קורבנות, כולם קטינים, אשר במועדי ביצוע העבירות, טרם מלאו לשניים מהם 16 שנה ולשלישי אף טרם מלאו 14 שנה", לשון גזר הדין.

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "בערמה ניצל לרעה את האמון שנתנו בו אותם קטינים על מנת להוציא לפועל את זממו ולספק את יצריו. מעשיו של הנאשם גרמו לנזקים קשים לשלושת הקטינים, בתקופה כה רגישה בחייהם שבה מתעצבת אישיותם ותפיסתם לחיים".

השופט טופף התייחס לכך שחוגי הפר את תנאי שחרורו ואמר: "אף ביחס לעבירות אלה מידת הפגיעה בערכים המוגנים הינה רבה ומשמעותית מצד הנאשם, והיא נלמדת הן ממספרן הר של הפרות שביצע הנאשם בתוך פרק זמן קצר של חודשים בודדים בסמוך לאחר שהוקלו תנאי שחרורו, הן מטיבן של ההפרות שאין לקטלגן כהפרות 'טכניות' אלא הפרות תנאי הליבה שהוטלו עליו, תוך פגיעה גסה באמון שניתן בו על ידי בית המשפט (מספר מותבים) והן בשל כך שהנאשם ביצע עבירות אלו במקביל להשתתפותו בהליך טיפולי בשלו ניאות בית המשפט למתן דחיות בניהול המשפט על מנת לאפשר לנאשם הזדמנויות חוזרות ונשנות לשקם את אורחות חייו. הנאשם מעל באמון בית המשפט, כאשר הפר את תנאי מעצר הבית שנקבעו להם".

_______________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טופף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות