כתב אישום נגד שפי פז: פרסמה תוכן פוגעני והסיגה גבול

פז ופעילי החזית לשחרור דרום תל אביב עומדים לדין בעקבות המקרה בו נכנסו לגן ילדים של מבקשי מקלט בגינת לווינסקי בעיר והטרידו את הנוכחים: "זו לא המדינה שלכם"
נעמה כהן |
שפי פז באירוע מחאה ביוני 2019. צילום: פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש כתב אישום נגד הפעילים בחזית לשחרור דרום תל אביב, שפי פז, איליה גרנטובסקי ודורון אברהמי, כל אחד על פי חלקו בקשירת קשר לעשות עוון, השחתת פני מקרקעין, הסגת גבול פלילית השתתפות בהתקהלות אסורה ועוד.

הנאשמים פעילים חברתיים מובילי מחאה "החזית לשחרור דדום תל אביב״, וניהלו מאבק כנגד מבקשי מקלט ממדינות זרות המתגוררים באזור דרום תל אביב, עמותת אליפלט ועל פי כתב האישום פז וגרנטובסקי, קשרו קשר לביצוע עבירות, במסגרת המחאה, כאשר לכל אחד מהנאשמים תפקיד למימוש הרעיון וביצועו. השניים נהגו לשוחח ולהתכתב במכשירים הניידים שלחם, וזאת בין היתר לטובת תיאום מפגשים לצורך ריסוס כתובות גרפיטי והדבקת מודעות, החלפת רעיונות לכיתוב הגרפיטי ועוד והכל במקומות המזוהים עם מוקדי הסיוע של אותם מבקשי מקלט זרים וכן במוקדי כינוס שלהם לרבות בתי ספר, גני ילדים ועוד.

במסגרת הקשר, החזיקה פז וניהלה חשבון פייסבוק פעיל בשם ״שפי פז״-החזית לשחרור דרום תל אביב, במסגרתו העלתה תכניס הנוגעים למאבק, לרבות תמונות וסרטונים של מבקשי מקלט וילדיהם הקטינים, תוך כתיבת פוסטים בעלי תוכן פוגעני על רקע מוצאם.

אברהמי, על פי כתב האישום החזיק וניהל חשבון פייסבוק פעיל תחת השם ״דורון אברהמי ־ החצר האחורית דרום ת״א״ במסגרתו העלה תוכן הנוגע למאבק, לרבות תמונות וסרטונים של מבקשי המקלט הזרים ולעיתים לצד תכנים פוגעניים כנגד מבקשי המקלט. כחלק מהפרסומים אותם העלה, מופעים תצלומים של מבקשי המקלט, וכן סרטונים ובו מתועדים ילדים משחקים בגינת שעשועים לצד הכיתוב "הישראלים החדשים פרק א׳ זה חומר נפץ שהעמותות, הלטפנים וכל האידיוטים השימושיים משמאל, שותתי הנפש מצחצחי המצפון ומטיפי הצביעות, מגדלים בשכונות. תגידו לי אתם איך ילד בן חמש יכול להרגיש בטוח בגינה שמתפוצצת מאלימות? ״אתה צודק איציק, היא מתגרה״ משכם הילד הארחיראי את כל הטירוף. וכל מילה נושפת מיותרת. משטרת שרת היא לא בדיוק כבר משטרת ישראל. עכשיו תבינו דרך הילדים והנוער שגדל פה לאן זה הולך ומה יקרה לנו בעתיד?".

עוד עלה כי פז וגרנטובסקי שוחחו והוא הציע לה להשחית את המתקנים בגינות ולפזר מסמרים בדשא. פז רשמה לו כי יש מצלמות (ככל הנראה של העירייה) וצריך למצוא דרך להשחית את המתקנים בלי שיראו אותם בהמשך הם מחליטים שעדיף לפזר נעצים, שצריך לפזר בגנים ולא בכבישים כדי לא לפגוע ב״תושבים הלבנים״. למחרת פז שלחה לו הודעה: ״עכשיו אתה מבין למה אני שמה עליהם זין עם הגרפיטי ? שימותו״.

השניים, גם הגיעו לגן הילדים ״יוניטף״ נמצא ברחוב לוינסקי בתל אביב ומשמש כגן לילדי מבקשי המקלט, עת התקיימה מסיבת חנוכה לילדי גן הילדים, ונכנסו ביחד עם אחת האימהות אל תוך שטח הגן, ופז הסריטה את ילדי הגן ומנהלת הגן, ללא הסכמת מנהלת הגן, או הורי הילדים. גרנטובסקי פנה אל מנהלת הגן ואמר לה ״לפי תעודת הזהות זו הארץ שלי, תראי לי את תעודת הזהות שלך״, מנהלת הגן השיבה לו ״מאיפה באת״ והוא השיב לה ״באתי מרוסיה״ אז מנהלת הגן השיבה לו ״ תחזור לרוסיה״, על כך השיב לה ״אני לא רוצה לחזור לרוסיה אני יהודי וזו המדינה שלי״ ובהמשך לכך הוסיף: ״מי אמר לך שזו המדינה שלך׳ ומנהלת הגן השיבה לו ״זו הארץ שלי״ אז הוא צעק לעברה ״זו לא המדינה שלך".

גם למרפאת לוינסקי, הגיעו השניים, מרפאה המעניקה שירותי רפואה לציבור, לרבות לתושבי מבקשי המקלט. הרקע להגעה היה חלוקת סופגניות על ידי עובדי המרפאה, למבקשי המקלט. פז וגרנטובסקי דרשו לקבל הסברים על כך מצוות המקום. צוות המרפאה הפציר בשניים שיעזבו את המרפאה, והם סירבו לעשות כן כאשר הם מצלמים את צוות המרפאה, ללא הסכמתם.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות