למרות התנגדות המשטרה – ביהמ"ש אפשר לנאשם לחזור לעבוד

למרות כתב אישום חמור שהוגש נגד תושב בית לקיא, שהסיע, ללא רישיון נהיגה בתוקף, 6 שב"חים ברכבו, נעתר ביהמ"ש לבקשת בא כוחו, עו"ד ראיס אבו סייף, והורה על שחרורו למעצר בית לילי בלבד
רונן לוי |

למרות כתב אישום חמור שהוגש נגד תושב בית לקיא, בן 43 בגין בגין נסיעה ללא רישיון נהיגה בתוקף, כשהוא מסיע 11 נוסעים ברכב, ובניהם 6 תושבי שטחים השוהים בישראל מבלי שיש ברשותם אישור שהייה, שופטת בית המשפט השלום ברמלה רבקה גלט קיבלה את בקשת הסנגור ראיס אבו סייף והורתה על שחרורו של הנאשם למעצר בית לילי בלבד.

על פי כתב האישום, שוטר הבחין בנאשם נוהג במהירות גבוהה. אותה עת, הפעיל השוטר אורות מהבהבים בניידת המשטרה ונסע בעקבותיו של הנאשם ברכב. משהבחין הנאשם בניידת המשטרה מיד האיץ מהירות נסיעתו, נהג במהירות מופרזת, חצה צומת ברמזור אדום, וכאשר הגיע לכיכר נסע במעגל שני סיבובים עד אשר נחסם על ידי ניידת משטרה במקום ונעצר. אז הוברר כי הנאשם הסיע הנאשם ברכב 6 תושבים זרים השוהים בישראל שלא כדין, והנאשם נהג ברכב ללא רישיון וביטוח בדרך רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה.

עו"ד ראיס אבו סייף

המשטרה ביקשה מבית המשפט שלא לאפשר לנאשם לשחררו מעבר לשעתיים התאווררות ביום, אולם הסניגור עו"ד אבו סייף, ביקש לשחרר אותו למעצר בית לילי בלבד. לטענת עו"ד אבו סייף הנאשם שמר עד כה על התנאים והקפיד עליהם, יש לו עבודה, יש לו בן שמחזיק שני עסקים בשוק רמלה.

השופטת גלט קיבלה את בקשת עו"ד אבו סייף והורתה על שינוי התנאים המגבילים כאשר הוא ישהה במעצר בית לילי החל מהשעה 22:00 ועד 06:00 למחרת היום, כאשר בכל שעות היום יהיה המשיב בפיקוח אנושי צמוד של בנו.

"בהחלטתי הקודמת", כתבה השופטת בהחלטתה, "עמדתי על כך שהסיכון מהמשיב הוא בעיקרו בעבירות תעבורה דווקא ובשים לב לעברו הפלילי מצאתי להורות על 'מעצר בית' בפיקוח אנושי. אולם אף שחלף זמן קצר באופן יחסי אינני סבורה כי הסיכון מהמשיב מחייב את המשך מעצר הבית המלא גם בעת הזו, ויש חשיבות רבה כי יצא יחד עם בנו כדי לחזור למעגל העבודה".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת רבקה גלט

_________________________________________________

עו”ד ראיס אבו סייף

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות