נהג האוטובוס נפגע לאחר שבעט בדלת שנתקעה – יפוצה בכ-100 אלף שקל

חברת הביטוח תפצה את הנהג שנפגע ברגלו השמאלית לאחר שניסה לפתוח בבעיטה את דלת האוטובוס שנפגעה. ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי קבעה לו נכות צמיתה בשיעור של 50%
נעמה כהן |
מתקשים לעמוד בתנאי החוזה עם משרד התחבורה. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בחיפה, איילת הוך-טל, קבעה כי נהג אוטובוס בן 57, שנפגע בעת שניסה לשחרר את הדלת שנתקעה באוטובוס, יקבל פיצוי מחברת הביטוח של כמאה אלף שקלים ועוד 20 אלף שקלים הוצאות ושכ"ט עורך דין. התובע, נהג אוטובוס במקצועו, נפגע ברגלו השמאלית לפני מספר שנים, לאחר שניסה לפתוח בבעיטה דלת נהג פנימית באוטובוס שנתקעה.

הנהג, נבדק על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי במסגרת תביעה להכרה בנכות מעבודה ולפני כשנתיים הועדה קבעה לו נכות צמיתה בגין התאונה בשיעור 50%. על יסוד אותה תביעה, הנהג עתר לתשלום תגמולים על פי פוליסת ביטוח מסוג 'פרט' שרכש בחברת מנורה מבטחים.

חברת הביטוח, נשאה בתשלום חלקי על פי הפוליסה בגין נכות בשיעור 10%, רכיב נפשי ואילו ביחס לנכות האורטופדית, דחתה את דרישת התובע מחמת העובדה שטרם התגבשה נכות צמיתה. בהמשך, נתגלעה מחלוקת בין הצדדים ביחס לרכיב נכות זה. חברת הביטוח טענה כי אירוע התאונה כשלעצמו שנוי במחלוקת, אולם אין קשר סיבתי בין רכיב הנכות הנטען לתאונה וממילא רכיב הנכות הנטען אינו תואם את מצבו הרפואי של הנהג. חוות דעת של מומחה מטעם חברת הביטוח, שלל את קביעות המל"ל וקבע כי על יסוד הבדיקה הרפואית ומסמכים שהובאו בפניו נחזה כי התובע מציג מצג שווא ולא נותרה לו כל נכות בגין מצב הרגל.

בשל המחלוקת, מונה מומחה מטעם בית משפט, אשר גם הוא בדק את התובע ומצא כי הוא סובל מתסמונת CRPS וכי בעקבות התאונה נותרה לו נכות צמיתה בשיעור 80%. התובע תיקן את כתב התביעה על יסוד חוות דעת המומחה ועתר לתגמולים לפי נכות צמיתה בשיעור 80%.

בסיכומו של דבר השופטת, הוך-טל, לאחר שבחנה את המסמכים, לרבות מכלול המסמכים הרפואיים, התכתובת שקדמה להגשת התביעה והסרטונים שצורפו לסיכומי חברת הביטוח, לא קיבלה את טענת מנורה מבטחים לפיה התובע מציג מצג שווא וכאמור חייבה את הביטוח לשלם לנהג סך של 102 אלף שקלים.
_________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת איילת הוך-טל

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות