נהג ללא רישיון וביטוח – ביהמ"ש ביטל את ההרשעה וגזר של"צ

ביהמ"ש הסתפק בעונש קל של 50 שעות של"צ בלבד על צעיר שהואשם בנהיגה ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח. בכך התקבלה עמדת סנגורו, עו"ד יאיר בן שטרית, שטען כי "הרשעה בפלילים תפגע בעתידו"
%d7%a0%d7%a2%d7%9e%d7%94-%d7%9b%d7%94%d7%9f |
משטרת ישראל שוטר משטרה תנועה
צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט, הסתפק בעונש של 50 שעות שירות לתועלת הציבור (של"צ), ללא הרשעה, על צעיר אשר הואשם בנהיגה ללא רשיון ונהיגה ללא ביטוח. בית המשפט קיבל את בקשת הסנגור, עו"ד יאיר בן שטרית לפיה הרשעה בפלילים תפגע בעתידו של הצעיר ונמנע מהרשעה.

על פי כתב האישום המתוקן, לפני מספר חודשים, הצעיר נהג ברכב, זאת מבלי שהוציא מעולם רישיון נהיגה וכן ללא ביטוח. הסנגור עו"ד יאיר בן שטרית, שהבין כי מעשיו של מרשו בזמן ביצוע העבירה אינם מאפיינים אותו. התעקש על אי הרשעה, כיוון שהרשעה בהליך פלילי עשויה היתה להשפיע על עתידו במגוון רחב של תפקידים מאחר והרשעה בהליך פלילי מופיעה ברישום הפלילי ויכולה למנוע את כניסתו למקומות עבודה רבים.

יאיר בן שטרית פרופיל 1
עו"ד יאיר בן שטרית

לאחר שיתוף פעולה של הנאשם שלקח אחריות על מעשיו גם התביעה קיבלה את הבקשה לאי הרשעה. טרם גזר הדין אמר עו"ד בן שטרית: "הנאשם הוציא רישיון, לקח אחריות מלאה, חסך בזמן שיפוטי יקר, הוא עתיד להתגייס. אבקש מבית המשפט להימנע מהרשעה נוכח האמור ובכל הנוגע להטיל עליו של"צ".

בסיכומו של דבר, בית המשפט קיבל את הסכמת הצדדים לאי הרשעה וביצוע 50 שעות לתועלת הציבור וכן פסילה על תנאי למשך חודשיים אם ישוב ויבצע עבירה של נהיגה ללא רישיון במהלך השנה הקרובה.


 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות