הליכי השימוע והפחתות השכר בעיריית מעלות תרשיחא הושעו בהוראת ביה"ד

ביה"ד לעבודה בחיפה השעה את ההליכים והפסיק את שביתת העובדים לאחר שנקבע כי הצדדים ישובו לשולחן המו"מ לטובת דיונים שיתקיימו במהלך החודש הקרוב. העובדים מוחים על דרישת המועצה לקצץ בשכרם ועל הכוונה לפטר מעל 100 עובדים
נעמה כהן |
ארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות תרשיחא. צילום: פלאש 90
ארקדי פומרנץ, ראש עיריית מעלות תרשיחא. צילום: פלאש 90

שופט בית הדין לעבודה בחיפה, יגאל גלם, השעה את הליכי השימועים והפחתות השכר והפיטורים של עובדי עיריית מעלות-תרשיחא ושביתת העובדים הופסקה והצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן לדיונים שייערכו במהלך החודש הקרוב.

הרקע לבקשת השביתה של העובדים הוא במחאה על הקיצוץ החד צדדי בשכרם וכן על העובדה שהתקיימו 50 שימועים לעובדים וזומנו עוד 60 עובדים לשימוע, בו הודיעו להם על ביטול השעות הנוספות והכוננויות בעירייה, מה שהיה מוביל להפחתת שכר בסכומים של עד 3,000 שקלים לעובד. העירייה סירבה לנהל עימם מו"מ והעובדים החליטו לשבות.

הקיצוץ הנוכחי בשל המצב הגרעוני אליו נקלעה העירייה, הגיע לאחר שעובדי עיריית מעלות תרשיחא, הסכימו לפני כחצי שנה לקצץ 5% משכרם במסגרת הסכם התייעלות, בו הובטח להם כי העירייה לא תבצע התייעלות נוספת בשכר או בכוח אדם למשך שלוש שנים. אולם כאשר הוחלף מנכ"ל העירייה, הודיע החדש על כוונתו לבטל את האפשרות לעבוד בשעות נוספות וכוננויות.

מאחר והעירייה לא הסכימה למשא ומתן עם העובדים, אלה פתחו בשביתת אזהרה והנושא הועבר לבית הדין האזורי לעבודה, שם כאמור השופט גלם קבע כי חייבים להגיע להסכמות במו"מ ולצעדים חד-צדדיים אין מקום והורה כאמור לקיים דיונים בחודש הקרוב.

__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט יגאל גלם

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות