שוטר נאשם כי מסר פרטים של סוכן סמוי מאובטח

בן אורן, שוטר סיור מתחנת כפר כנא, נאשם כי מסר לאחיו את פרטיו של סוכן סמוי שהוביל להפללת עבריינים והוא איים והטריד אותו. חשיפת הסוכן הובילה להוצאות אבטחה נוספות מצד המשטרה
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה

לבית משפט השלום בנצרת, הוגש כתב אישום, נגד בן אורן, שוטר סיור מתחנת כפר כנא, בגין עבירות של גילוי בהפרת חובה והפרת אמונים. אורן, חשף את כתובתו של סוכן משטרתי סמוי לאחיו שאיים והטריד את הסוכן.

על פי כתב האישום, המשטרה הפעילה המשטרה סוכן סמוי, אשר גרם להפללת עבריינים שונים. עם חשיפתו של נ' כסוכן, ולצורך שמירה על בטחונו, בנתה משטרת ישראל מערך הגנה ואבטחה, במסגרתו נ' אף עבר להתגורר בדירה מאובטחת מטעם משטרת ישראל. סמוך לאחר חשיפתו כסוכן, לפני כשנה וחצי, הגיש נ' תלונה במשטרה נגד אחיו של השוטר אורן בגין איומים והטרדה. הנאשם ידע כי נ' טוען שהאח מאיים עליו.

במסגרת תפקידו של הנאשם כשוטר, בחודש נובמבר 2019 נודע לנאשם מידע סודי על אודות סידורי האבטחה המשטרתית בנוגע ל-נ'. בשיחת טלפון בין הנאשם לאחיו מסר לו הנאשם את המידע על סידורי האבטחה וזאת למרות שידע שהאח מסוכסך עם נ' ואף התבטא כמי שרוצה במותו.

הנאשם,נטען בכתב האישום, ציין בפני האח כי "בעשרים לחודש נגמר השמירה עליו… בעשרים השמירה יורדת בעשרים ואחת הילד מת". הנאשם אף אמר לאחיו כי אם ישובץ לשמור על נ' "אני או הוא חוזרים לבית בארון", כלשונו. עוד ציין הנאשם בפני אחיו כי נ' מלווה למקום עבודתו בשמירה משטרתית אך בזמן העבודה אינו מאובטח. בנוסף ציין הנאשם בפני האח מידע שגוי לפיו נ' עובד בחנות "הום סנטר".

בעקבות מסירת המידע הסודי על ידי הנאשם לאחיו, נאלצה משטרת ישראל להאריך את חוזה השכירות בדירה המאובטחת ואת מערך האבטחה על נ' במספר חודשים נוספים.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות