גנבה מאות אלפי שקלים מניצול השואה בו טיפלה – תרצה 4 שנות מאסר

ביהמ"ש המחוזי בב"ש קיבל את ערעור המדינה והחמיר את עונשה של ענת דיין, תושבת אשקלון, שהורשעה כי גנבה 550 אלף שקלים מניצול שואה עיוור, 84, בו טיפלה: "הגנה על אוכלוסיות חלשות היא מהמטרות המרכזיות של המשפט הפלילי"
ארכיון, צילום: מתיאס זומר

בית המשפט המחוזי בבאר שבע, קיבל את ערעור המדינה והחמיר בעונשה של ענת דיין מאשקלון, שהורשעה בגניבה של למעלה מחצי מיליון שקלים מניצול שואה עיוור, בן 84. בית המשפט השית על הנאשמת עונש של 4 שנות מאסר בפועל והגדיל את גובה הפיצוי ל- 250 אלף שקלים, במקום 32 חודשי מאסר ופיצוי בסך של 100 אלף שקלים בלבד, שהושתו עליה בבית משפט שלום.

המדובר בנאשמת, אשר הועסקה בין השנים 2016-2019 כעוזרת של המתלונן, כאמור ניצול שואה, עיוור המסתייע במטפלת סיעודית צמודה, שילדיו מתגוררים בארה"ב ובאילת. תפקידה של הנאשמת היה להיות למתלונן לעיניים בענייניו האישיים והכספיים, משיכת מזומן, הפקדת שכר עבור המטפלת הסיעודית, קניית מזון וכד', ובמסגרת זו, קיבלה הנאשמת גישה מלאה לכרטיסי האשראי ולקוד סודי של המתלונן.

על פי הרשעתה, כבר מהחודש הראשון להעסקתה ובמשך כ-3 שנים, ניצלה הנאשמת את מוגבלותו של המתלונן ואת היותו חסר ישע, וגנבה ממנו במרמה ובדרכים מגוונות את תמלוגי ניצולי השואה שקיבל, הביטוח הלאומי וביטוחים אחרים, בסך כולל של 550 אלף שקלים. חלק מהגניבה בוצעה באמצעות כך שהנאשמת ניצבת שוב ושוב לצד המתלונן שעה שזה נותן בה אמון, מורה לה למשוך כספים נדרשים והיא מושכת סכום גדול יותר, כשאת יתרת הכסף היא נוטלת לכיסה.

בנוסף, השתמשה הנאשמת לצרכיה האישיים בכרטיסי האשראי של המתלונן, וביצעה רכישות בחנויות בגדים, מזון וחנות למוצרי חיות בית. כמו כן, גנבה הנאשמת מהמתלונן פנקס צ'קים, זייפה אותם, וקנתה בהם טובין או שפרטה אותם בצ'יינג' למזומן. בניסיון להסתיר את מעשיה, הפקידה הנאשמת כספים לחשבונו של המתלונן וביצעה העברות בין חשבון לחשבון. מעשיה של הנאשמת הופסקו רק לאחר שהתגלו ע"י בנו של המתלונן.

המדינה ערערה על קולת העונש לבית המשפט המחוזי, כשהנאשמת מנגד הגישה ערעור על חומרתו. ביהמ"ש המחוזי כאמור דחה את ערעורה של הנאשמת, קיבל את ערעור המדינה והחמיר באופן משמעותי בעונשה, כשהוא מציין כי ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין. בהחלטה צוין כי הנאשמת "הפרה בצורה בוטה וחמורה את אמון המתלונן ושלחה יד בכספים שלו".

"פעם אחר פעם", כך נכתב, "היא נקטה בפעולות מרמה יזומות ושלשלה לכיסה סכומי כסף מכספי המתלונן. לא אחת הגניבות היו אל מול "עיניו העצומות" של המתלונן, כשהוא נוכח לצידה בעת שהיא מושכת כסף עם כרטיס האשראי שלו שמסר בידה, תוך ניצול ציני חסר רגש של נכותו. ההגנה על הציבור בכלל ובמיוחד על אוכלוסיות בעלות חולשה יחסית, היא מהמטרות המרכזיות של המשפט הפלילי. הלכה למעשה, עבירות המבוצעות תוך ניצול חולשת הקורבן נענשות בחומרה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות