החל מיום א'- סגר שלישי

הממשלה אישרה עקרונית את התקנות למניעת התפשטות מגפת הקורונה והחל מה-27 בדצמבר, בשעה 17:00 ישראל תיכנס לסגר כללי יחול למשך שבועיים. אם לא תושג המטרה של ירידה במקדם ההדבקה הוא יוארך בשבועיים נוספים
רונן לוי |
שוטרים קורונה
שוטרות מג"ב בירושלים, ארכיון (למצולמות אין קשר לנאמר בידיעה). צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישראל נכנסת לסגר שלישי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ החליטו בדיון שקיימו אמש (ד') כי סגר כללי שמטרתו לעצור את התפשטות מגפת הקורונה יחל ביום הראשון הקרוב, בשעה 17:00. הסגר יחול למשך שבועיים, אך אם לא תושג המטרה – מספר נדברים יומי קטן מאלף ומקדם הדבקה נמוך מאחד – יוארך הסגר בשבועיים נוספים. מעט לאחר חצות אישרה הממשלה את הטלת הסגר.

הסגר יכלול הגבלת תנועה של עד 1,000 מ', למעט מקרים חריגים וכן יציאה להתחסן. יחול איסור על שהייה בבית מגורים של אדם אחר (למעט משפחה גרעינית).

מסחר, בילוי ופנאי יהיו סגורים במלואם, פרט למשלוחים (ללא איסוף עצמי). באשר למקומות העבודה – היקף העסקים שאינם מקבלים קהל יצומצם ב-50% ביחס למצב הנהוג (בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והבריאות). התחבורה הציבורית תצומצם ל-50%.

הסגר יכלול הגבלה על התקהלויות: מותר עד 10 אנשים בשטח סגור ועד 20 אנשים בשטח פתוח. ה"איים ירוקים" יפסיקו לפעול. ספורט יחידני: יותר ללא הגבלת מרחק (יוצאים וחוזרים הביתה, ללא רכב).

מערכת החינוך תפעל באופן חלקי ובשעות מוגבלות: גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב – בין השעות 8:00-13:00. הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00. חינוך מיוחד מוחרג ויתקיים בכל הגילאים. תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

שר החינוך יואב גלנט שהתעקש על פתיחת מערכת החינוך, פרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א׳-ד׳ ו-יא׳-יב׳ במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה׳-י׳ יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר. נמשיך להיאבק למען התלמידים, למען הוריהם, למען צוותי החינוך וההוראה – ותוך שמירה על בריאותם. החינוך הוא הביטחון הלאומי של כולנו".

מירום שיף יו״ר הנהגת ההורים הארצית יצא נגד ההחלטה להחריג את כיתות ה'-י' שלא ילמדו ואמר: "שוב מקבלים החלטות היסטריות ומפקירים ללא הצדקה שכבות שלמות של תלמידים, מכיתות ה׳ עד י׳ שלא חטאו ולא פשעו ובסך הכל רוצים ללמוד. הפשרה שהושגה הלילה היא פשרה אומללה, שבינה לנתונים בשטח אין שום קשר. מלאכת השיקום של ילדינו תיארך זמן רב כי הפגיעה הנפשית, הרגשית והפדגוגית שהצטברה בחודשים האחרונים קשה מנשוא. הגיע הזמן שקבינט הקורונה יפנים שעל תלמידי ישראל לא מתפשרים״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות