נתפסה עם סמים בכמות גדולה ברכב – נידונה למאסר על תנאי

ביהמ"ש השלום בכפר סבא גזר עונש קל על אישה ממרכז הארץ שהורשעה על פי הודאתה בעבירה של החזקת 55 גרם קנאביס ברכבה. במסגרת הסדר הטיעון המקל אליו הגיעה באת כוחה, עו"ד אליז קסנטיני, נקבע גם כי רישיונה לא יפסל
אייל חן |
גראס
ארכיון.

בית משפט השלום, גזר עונש מקל, של מאסר על תנאי ושלילת רישיון על תנאי לאישה ממרכז הארץ, שהורשעה על פי הודאתה, במסגרת הסדר טיעון, אליו הגיעה הסניגורית, עו"ד אליז קסנטיני, בביצוע עבירה של החזקת סמים לצריכה עצמית, למרות שבבדיקת משטרה נמצאו ברכבה 55 גרם של סם מסוג קנאביס מחולק למקבצים.

על פי כתב האישום, בחודש ספטמבר 2019, הנאשמת נהגה ברכב ועוכבה לבדיקת משטרה, עקב שימוש בטלפון תוך כדי נהיגה, אגב כך הסתבר כי החזיקה ברכבה 55 גרם קאנביס מחולק למקבצים. הסניגורית, עו"ד אליז קסנטיני, הגיעה להסכמה עם התביעה סדר טיעון מקל עם התביעה, זאת למרות שהנאשמת נסעה עם כמות נכבדת של סמים ברכב שנמצאו מחולקים.

עו"ד אליז קסנטיני

בית המשפט כאמור קיבל את הסדר הטיעון ולמרות התעקשות התביעה לפסילת רישיון נהיגה בפועל, התקבלו הטיעונים של עו"ד קסנטיני, ועל אף העובדה שהסמים נמצאו ברכב בכמות כזאת, החליט בסופו של יום שלא להטיל על הנאשמת פסילת רישיון נהיגה, כפי שהתעקשה התביעה. יתרה מכך, התביעה בחרה לתקן את כתב האישום ולהרשיע את הנאשמת בעבירה קלה יותר של החזקה לשימוש עצמי וביהמ"ש הסתפק בעונש מקל יחסית לעבירות מהסוג הזה ולגזור מאסר על תנאי וקנס בלבד למרות שהחוק דורש עונש מחמיר יותר.

"באשר למחלוקת היחידה בעניין פסילת רישיון הנהיגה", נכתב בגזר הדין, "יאמר מיד, תחילה נטיתי לדעה שיש מקום לפסילה בפועל, הלא ארוכה יש לומר, לה עתרה המאשימה וזאת בשים לב לכך שהחזקת הסמים בוצעה תוך כדי נהיגה ברכב. יחד עם זאת, כאשר הנאשמת נמצאת בהריון, הסבירות שתעשה שימוש בסמים בעת הקרובה ואגב כך תסכן את ציבור העושים בדרכים במהלך נהיגתה, הינה נמוכה למדי ועל כן, מצאתי לנכון להסתפק בפסילה מותנית משמעותית".

______________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%90%d7%9c%d7%99%d7%96-%d7%a7%d7%a1%d7%a0%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%99

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות