תושב הרצליה הורשע בהריגה ברשלנות והפקרתה של תמר לנגר בת ה-83

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב הרשיע את הפסיכולוג ד"ר אביגדור רימר, 76, בכך שלפני כשנה פגע עם מכוניתו בלנגר ונמלט מהמקום כשהוא מותיר אותה פצועה וחבולה. השופט ציון קאפח: "הנאשם הותיר רושם עגום בעדותו, הן על פי תוכנה והן על פי התרשמותי ממנו"
גילי סיוון-כהן |
בית המשפט בתל אביב. צילום: ויקיפדיה

שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, ציון קפאח, הרשיע את ד"ר אביגדור רימר, בן 76 מהרצליה בגרימת מוות ברשלנות, הפקרה לאחר פגיעה ושיבוש מהלכי משפט. הנאשם רימר, פגע במכוניתו לפני כשנה בתמר לנגר ז"ל, בת 83 במותה וכתוצאה מהפגיעה היא נפלה וראשה נחבט באספלט. לאחר הפגיעה נמלט רימר מהמקום ורק כעבור כחודשיים נעצר.

על פי כתב האישום, ד"ר רימר, פסיכולוג, נהג לפני כשנה בשעות אחר הצהריים ברכב פרטי ברח׳ ז׳בוטינסקי בהרצליה מכיוון דרום לכיוון צפון והתקרב לצומת רחוב אלתרמן. אותה עת נהגה תמר לנגר ז״ל במכוניתה ברחוב ז׳בוטינסקי מכיוון דרום לצפון ובהגיעה לצומת רחוב אלתרמן פנתה שמאלה אך מסיבות לא ברורות עלתה על אי התנועה כשחלקו הימני־אחורי של רכבה בולט לעבר נתיב הנסיעה הימני בכביש.

שמעון מסיקה אשר נהג מכוניתו בעקבותיה, הבחין במצוקתה, עצר את מכוניתו וניגש לסייע לה. במקביל, יצאה המנוחה מרכבה ונעמדה בצדו השמאלי אחורי, על אי התנועה. הנאשם הגיע בנסיעה רציפה לצומת ופגע עם חזית צד ימין של מכוניתו בצדו האחורי ימני של רכב המנוחה אשר נהדף לעבר המנוחה והיא נפלה ארצה וראשה נחבט באספלט.

מיד לאחר הפגיעה המשיך הנאשם בנסיעה איטית בצומת לכיוון צפון תוך שהוא מוריד את החלון הימני קדמי של רכבו. בעודו כך, הביט הנאשם מבעד לחלון הרכב וראה את המנוחה השרועה על הכביש, כמו גם את מסיקה אשר אחז בראשה של המנוחה והחל לטפל בה ביחד עם עוברי אורח נוספים. מקץ מספר שניות הגביר הנאשם את מהירות רכבו ונמלט מזירת התאונה, תוך שהוא מותיר מאחור את המנוחה וכן שברי חלקים מחזית רכבו. לנגר הוחשה לבית חולים, שם נפטרה כעבור מספר ימים.

על אף שרימר ידע היטב כי פגע ברכבה של המנוחה ובמנוחה אשר ניצבה בצדו, הוא נמלט מזירת התאונה, לא עצר את הרכב במקום התאונה, לא הזעיק עזרה, לא הגיש עזרה והמשיך בשגרת יומו ואף הגיע למוסך, שם החליף את הפנס הקדמי ימני של רכבו אשר נשבר במהלך תאונת הדרכים וכל זאת מתוך כוונה להכשיל את החקירה הפלילית בעניינו.

השופט קפאח הרשיע את ד"ר רימר, בכל העבירות אשר יוחסו לו וכתב בהכרעת הדין: "במסגרת אי אמירת אמת, אחת מני רבות לצערי, הרחיק עצמו הנאשם מהתאונה בשעה 17:20, לעבר התאונה ״השנייה״ אשר לא הייתה ולא נבראה. משכך, לכאורה, הייתי פטור מלדון בשאלת מודעות הנאשם לתוצאה האפשרית של התאונה. עם זאת ומטעמי זהירות בחנתי את סוגיית המודעות בראי העדויות אשר הובאו בפניי. ההאטה ופתיחת חלון המכונית מעידים בעליל כי הנאשם היה מודע היטב לתוצאה האפשרית של התאונה".

השופט הוסיף: "הנאשם הותיר רושם עגום בעדותו, הן על פי תוכנה והן על פי התרשמותי ממנו. דבריו לקו באי דיוקים ובסתירות מהותיות לממצאים בשטח ואף לעדות אשתו. לדבריו, הוא פגע בצד שמאל אחורי של רכב המנוחה. הסבתי שימת ליבו, כי לא נמצא נזק כלשהו בצד שמאל אחורי של רכב המנוחה".
____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט ציון קאפח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות