עונש מקל לקצינה אקדמאית שהואשמה בשימוש בסמים

ביה"ד הצבאי גזר 60 ימי מאסר על הקצינה שהורשעה על פי הודאתה בעבירות של שימוש בסם ובהתנהגות שאינה הולמת, וקיבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו באת כוחה של הנאשמת, עו"ד דנה נוף והתביעה הצבאית: "צברה נקודות זכות רבות והביעה חרטה כנה"
גילי סיוון-כהן |
גראס
ארכיון.

בית הדין הצבאי, גזר לאחרונה עונש בן 60 ימי מאסר על קצינה אקדמאית, אשר הורשעה על פי הודאתה, בעבירות של שימוש בסם מסוכן והתנהגות שאינה הולמת הנגזרת ממעמדה ודרגתה. בית הדין קיבל את הסדר הטיעון המקל, אליו הגיעו הסנגורית עו"ד דנה נוף והתביעה הצבאית.

על פי כתב האישום המתוקן הורשעה הנאשמת בעבירות של שימוש בסם מסוכן והתנהגות שאינה הולמת הנגזרת ממעמדה ודרגתה.

החקירה נגדה החלה לאחר שהופללה בשימוש בסם מסוג קנאביס. מהחקירה עלה כי הנאשמת השתמשה בסם האמור במספר הזדמנויות, בחלקם עם קצינים אחרים, במשך כעשרה חודשים, בנסיבות אזרחיות.

עו"ד דנה נוף

הסנגורית עו"ד דנה נוף והתביעה הצבאית הגיעו להסדר טיעון. בסיכומים נאמר על ידי התביעה הצבאית: "בגיבוש ההסדר שקלנו את חומרת העבירה מחד ומנגד, את נטילת האחריות של הנאשמת על המעשים מהרגע הראשון תוך חיסכון בזמן שיפוטי. בנוסף שקלנו את חוות הדעת החיוביות של מפקדיה".

גם הסנגורית, עו"ד נוף, ביקשה מבית המשפט לכבד את ההסדר וציינה כי מדובר בחיילת עתודאית שזוכה להערכה רבה מצד מפקדיה, שציינו כי היא מבצעת את תפקידה בצורה מקצועית, בעלת יחסי אנוש טובים וכן ציינו כי מדובר בתפקיד ייחודי ומורכב.

בית הדין, קיבל את בקשת עו"ד נוף ואישר את ההסדר, תוך שהוא מציין כי מדובר בחיילת מצטיינת. "יש להצר על כך", נכתב בגזר הדין, "שהנאשמת כמי שמשרתת כקצינה, סיימה בהצלחה לימודים אקדמיים ומשרתת בתפקיד מורכב ואחראי השתמשה בסם ביחד עם קצינים נוספים וכך פגעה באופן משמעותי בערכי המשמעת הצבאית. לא ניתן להתעלם עם זאת מנקודות הזכות הרבות שצברה הנאשמת, ומהחרטה הכנה שהיא מביעה, ויש לקוות איפה שאכן מדובר באירוע חד פעמי שלא יאפיין את התנהלות הנאשמת מעתה".

לאתר דנה נוף – עו"ד צבאי

_____________________________________________________________

https://obiter.co.il/lawyer/%d7%a2%d7%95%d7%93-%d7%93%d7%a0%d7%94-%d7%a0%d7%95%d7%a3%e2%80%8f

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות