6 חודשי עבודות שירות בלבד למטפלת שגרמה נכות קשה לפעוט

למרות הפגיעה החמורה ועל אף כוונת המחוקקים להחמיר בענישה במקרים של התעללות בפעוטות, גזר היום (א') בית המשפט המחוזי בירושלים עבודות שירות בלבד על איטה רבינוביץ, מטפלת שהורשעה בתקיפת תינוק במסגרת הסדר טיעון
גילי סיוון-כהן |
התעללות בתינוקות מטפלת
איטה רבינוביץ בדיון בעניינה בתחילת החודש, צילום: פלאש 90

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, עיר גזר הבוקר 6 חודשי עבודות שירות ו-5,000 שקל פיצוי, לאיטה רבינוביץ, מטפלת אשר הורשעה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש.

על פי כתב האישום, התינוק, שהיה בן פחות מ-6 חודשים, הובא אל הנאשמת שטיפלה בו בדירתה, ולקראת הצהריים הובהל לבית החולים עם חבלה בגופו. כיום התינוק סובל מנכות קשה ביותר, הכוללת בעיות ראייה, בעיות התפתחותיות קשות והוא הוכר כבעל אוטיזם.

השופט יעקב צבן, קיבל את עמדת הפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון וקבע, כי: "מבחינה ראייתית ועניינית, ההסדר משקף נכונה את המצב. במשך חודשים ארוכים בחנו הצדדים את כל המרכיבים של הפעולות והמעשים שנעשו, את המצב הרפואי, הבדיקות היו חוזרות ונשנות בכל הדרגים המקצועיים, הרפואיים והמשפטיים… ועל כן יש לכבד את הסדר הטיעון שהתקבל לאחר התלבטויות אמיתיות, אך משקפות את הקשיים שאנו חווים לא אחת במצבים של אי וודאות".

עו"ד שמרית וולף, מפרקליטות מחוז ירושלים מסרה באשר ל'הסדר הטיעון: "נאלצנו להתנהל במציאות מורכבת. במקרים של 'טלטול' תינוק, קשה מאוד לזהות ולפענח את מנגנון הפגיעה ולבודד את הנזקים שנגרמו כתוצאה ממנו. הפרקליטות עשתה מאמצים רבים להגיע לחקר האמת, הנחתה את המשטרה למצות את החקירה וכן פנתה לקבלת חוות דעת ממומחה נוסף שבחן את האפשרות לייחס את מכלול הנזק למטפלת עצמה.

"מטעמי צנעת הפרט וסודיות רפואית לא נוכל לפרט מעבר לכך ולהסביר את מלוא השיקולים שהביאו להסדר הטיעון. אולם הדברים הוסברו למשפחה, שלוותה ע"י הפרקליטות לאורך כל הדרך, ועמדתם באשר להסדר נלקחה אף היא בחשבון. הפרקליטות תמשיך ותפעל על מנת למצות את הדין עם מי שפוגע בילדים רכים בשנים, כפי שפעלה במקרה זה".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות