3 שנות מאסר לשוטר לשעבר שהונה נשים

משה אבוטבול הורשע, על פי הודאתו, כי הציג עצמו בפני נשים בכזב כקצין משטרה, אף שכבר עזב את השירות, הציע להן סיוע והצליח להוציא מהן כספים בהיקפים של מאות אלפי שקלים. הוא יפצה את המתלוננות ב-350 אלף שקלים
רונן לוי |
עו"ד יוני ג'ורנו
שוטר, ארכיון.

שופט בית משפט השלום בחיפה, זאיד פלאח, גזר שלוש שנות מאסר ועשרת אלפים שקלים קנס, על משה אבוטבול, שוטר לשעבר, שהורשע, בהסתמך על הודאתו, בשבעה אישומים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, כאשר הציג את עצמו בכזב כקצין משטרה ולקח מנשים בעיקר קשישות כספים רבים. בית המשפט גם הורה לו לפצות את המתלוננות והמתלונן שהונה בסך 350 אלף שקלים.

הנאשם, משה אבוטבול, שירת במשטרת ישראל בין השנים 1988 ועד 1992, ובין השנים 2012 עד 2018 ביצע מעשי מרמה תוך שהוא מתייצג בכזב, לעיתים כקצין משטרה, לעיתים כשוטר ולעיתים לאדם המקורב לגורמים שונים, ואשר ביכולתו לטפל ולסייע בענייני קורבנותיו. הנאשם יצר קשר עם המתלוננות והמתלונן, תוך בניית אמון והצליח לקבל מהם במרמה סכום המתקרב ל-350 אלף שקלים.

באחד המקרים, נטען באישום, הכיר הנאשם אישה באתר היכרויות, טען בפניה בכזב שיש לו קשרים עם כונס הנכסים, וכי הוא יכול לסייע לה לרכוש דירה במחיר זול. היא העבירה לו 260 אלף שקלים כמקדמה וכשגילתה שהנאשם לא עשה דבר בעניינה, דרשה ממנו לקבל את כספה בחזרה. הנאשם השיב לה רק 120 אלף שקלים.

במקרה אחר, הוא נפגש עם אישה שסיפרה לו על חובותיה ועל מצבו הרפואי של בן זוגה. הנאשם סיפר לה בכזב, שהוא יכול לטפל עבורה בקבלת הפטר בתהליך של פשיטת רגל, וכן בקבלת כספים מהביטוח הלאומי עבור בן זוגה. נטל ממנה במזומן כ-20 אלף שקלים ולא החזירם. באישום נוסף אבוטבול אמר לאישה אחרת שסיפרה לו שהיא רוצה לעבור להתגורר בדיור מוגן בקריית מוצקין, כי הוא קצין משטרה ומנהל הדיור המוגן הוא חברו. אבוטבול אמר כי תמורת תשלום הוא יוכל לטפל עבורה במעבר מגורים לדיור מוגן. בהאמינה לכך, היא העבירה לו כ-63 אלף שקלים שלא קיבלה חזרה מעולם.

לפני גזר הדין אמר אבוטבול: "הרצון שלי הוא לשלם את הכסף כמה שיותר מהר. בגלל הנסיבות של המחלה הם לא הספיקו למכור את הבית. אני מבקש סליחה מביהמ"ש. היום יש לי כבר 2 נכדים חדשים, אני רוצה להיות איתם. קשה לי. אני מבקש סליחה".

השופט פלאח קבע, כי הנאשם במעשיו פגע ברכושם של אחרים, והתעשר על חשבון האחרים, ומידת הפגיעה בערכים המגונים היא חמורה. "בקביעת עונשו של הנאשם", כתב השופט בגזר הדין, "בתוך המתחם התחשבתי גם בעברו הפלילי, הכולל שש הרשעות קודמות, מרביתן בתחום המרמה, והאחרונה שבהן, שם הוא נדון למאסר בפועל למשך 45 חודשים, וכן נדון לקנס בסך 30 אלף שקלים".

השופט הוסיף: "כתב האישום בגין הרשעה זו כולל עבירות מרמה רבות. הנאשם לא נרתע מקיומו של מאסר מותנה למשך 12 חודשים, שהיה תלוי ועומד נגדו בתיק הנ"ל, ושב וביצע את העבירה המיוחסת לו באישום הראשון, בתוך תקופת התנאי. גם לאחר סיום תקופת התנאי, ועל אף שהתיק באישום הראשון נסגר כנגד הנאשם, הוא לא ראה בסגירתו כסימן לכך שעליו לחדול מלבצע עבירות, ובשנים 2017 עד 2018 שב וביצע את העבירות המפורטות באישומים".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט זאיד פלאח

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות