הסדר אכיפה לאקסלנס נשואה – תשלם מיליון שקלים

ועדת האכיפה המנהלית אישרה את ההסדר עם חברת הברוקראז' שהודתה בתרמית בניירות ערך ברשלנות בכך שביצעה עסקאות מתואמות שלא סומנו כדין. התיק נחקר בהליך פלילי ברשות ני"ע והועבר למסלול מנהלי
רונן לוי |
רשות ניירות ערך, צילום: פלאש 90
רשות ניירות ערך, לא עמדו ביעד. צילום: פלאש 90

ועדת האכיפה המנהלית, בראשות השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, אישרה הסדר אכיפה מנהלי שהוגש לוועדה בין רשות ניירות ערך מצד אחד לבין אקסלנס נשואה שרותי בורסה בע"מ. לפיו יוטל עיצום כספי על סך מיליון שקלים לאקסלנס נשואה בגין הפרה מנהלית של ביצוע עסקאות מתואמות שלא סומנו ברשלנות.

אקסלנס רשומה כחבר בורסה והיא בעלת רישיון לעסוק בשיווק השקעות. על פי החקירה שהתנהלה ברשות ני"ע, בתקופה הרלבנטית שהתרחשה בין אמצע פברואר 2011 ועד אפריל 2014, פעלה אקסלנס כ"חבר בורסה", והעניקה שירותי ברוקראז', רכישה ומכירה של ניירות ערך לחברת הפניקס חברה לביטוח בע"מ. שתי החברות הן "צדדים קשורים" על פי הגדרת המונח בחוק, בשל היותן חברות בנות המשורשרות לאותה חברת אם.

על פי הסדר האכיפה שנכרת בין הצדדים, הודתה החברה כי פעלה בתקופה הרלבנטית בניגוד להוראות ההפרה המנהלית של תרמית בניירות ערך ברשלנות, האוסרת על ביצוע עסקאות מתואמות בין סוחרי אקסלנס לבין עצמם ללא סימונן כמתואמות בדרך שנקבעה בתקנון הבורסה, וביצעה 3741 עסקאות מתואמות אשר לא סומנו כדין. בגין התקופה הרלבנטית יוחסו לחברה שתי הפרות על חלק מן העסקאות המתואמות הנ"ל, לגבי השנים המאוחרות יותר 2012-2014, לאור הבדלים במידת הפיקוח והבקרה בתקופות השונות.

במסגרת ההסדר הוטל על החברה עיצום כספי בסך של מיליון שקלים. כמו כן, נקבע כי החברה תנקוט בצעדים למניעת הישנות ההפרה על ידי עדכון נוהל "הגשת פקודה תואמת" שהיה קיים בחברה, וזאת, בתוך שלושה חודשים מיום אישור ההסדר.

התיק עצמו נחקר כתיק פלילי על ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של הרשות. לאחר שקילת הראיות בפרקליטות נסגר התיק והועבר לבחינת רשות ניירות ערך באשר לאפשרות פתיחת תיק אכיפה מנהלי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות