רכש חבילת נופש וביטל יום לפני הנסיעה, האם עליו לשלם?

בית משפט השלום בנצרת קבע כי ביטול הרכישה במועד סמוך לנסיעה מהווה הפרה של הסכם ההתקשרות ומזכה את סוכנות הנסיעות בדמי ביטול מלאים. הצרכן חויב בתשלום של 10 אלף שקל כולל הוצאות שכ"ט
נעמה כהן |
צילום: פלאש 90

רשם בית משפט השלום בנצרת, ריאד קודסי, הורה למזמין נופש לשלם עשרת אלפים שקלים, כולל הוצאות ושכ"ט עורך דין, לסוכנות נסיעות, לאחר שיום לפני הנופש ביטל אותו והתכחש לחיוב בחברת האשראי.

השופט קבע כי ביטול הסכם לרכישת חבילת נופש יום לפני מועד הטיסה מהווה הפרה של הסכם ההתקשרות, ומזכה את סוכנות הנסיעות בדמי ביטול מלאים, בהתאם למוסכם.

על פי התביעה, רכש הנתבע מאת סוכנות הנסיעות חבילת נופש לחו"ל, לשלושה ימים לאחר מכן, עבור שלושה נוסעים, שני מבוגרים ותינוק.

במסגרת ההתקשרות של הנתבע עם התובעת לרכישת חבילת הנופש ובטרם שילם הנתבע או התחייב בפני התובעת, הוסבר לנתבע על ידי נציג מטעם התובעת מלוא תנאי ההזמנה בפירוט מלא לכל פרטי העסקה וכן דמי הביטול, בסוף אישר הנתבע את טופס ההזמנה והגילוי הנאות לחבילת הנופש ושילם באמצעות כרטיס האשראי.

למחרת היום ביצע הנתבע תשלום של 4,000 על חשבון העסקה ועם החתימה על טופס גילוי נאות מסרה התובעת לנתבע את שוברי ההזמנה בגין השירותים שהזמין הנתבע.

לטענת התובעת, יום לאחר מכן, שהיה יום לפני הנסיעה המתוכננת לחבילת הנופש, פנה הנתבע לסוכנות נסיעות באמצעות מרכז ההזמנות וביקש לבטל את ההזמנה, אולם הוסבר לו כי לא ניתן לבטל את העסקה וככלל בהתאם לגילוי הנאות אותו אישר הינו מחויב לשלם לתובעת את מלוא סכום ההזמנה.

התובע לא נסע לחופשה והעביר לחברת האשראי הוראה לבטל את התשלום וכן העביר מכתב הכחשת עסקה לחברת האשראי, אשר ביטלה את החיוב והשיבה לנתבע את כספו.

לטענת התובעת, הנתבע חב בתשלום דמי הביטול. נטען, כי זכות הביטול בהתאם לחוק הגנת הצרכן אינה חלה במקרה דנן, וכי עם חתימת הנתבע על גילוי הנאות הוא מחויב בתשלום דמי הביטול.

הרשם קודסי קבע לאחר שמיעת העדויות כי התקשרות הנתבע עם התובעת הינה הסכם מחייב, ולא שוכנע כלל כי הנתבע רק הביע התעניינות, אלא הזמין את חבילת הנופש בפועל.

"בעסקת מכר מרחוק", כתב בהחלטתו, "הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום עשיית העסקה או קבלת המסמך המכיל את פרטי הגילוי.

יחד עם זאת, ביטול העסקה אפשרי רק בתנאי שביטול העסקה לא ייעשה בתוך 7 ימים שאינם ימי מנוחה קודם לקבלת השירות.

במקרה שלפנינו, הנתבע ביקש לבטל את הנסיעה יום לפני הנסיעה המתוכננת, ולכן התנאים לביטול עסקה מכוח חוק הגנת הצרכן אינם חלים עליו. התנאים החלים על הנתבע הינם בהתאם לטופס ההזמנה וגילוי הנאות שאושר על ידי הנתבע. בין הצדדים הוסכם, כי במקרה של ביטול כאמור, על הנתבע לשלם דמי ביטול מלאים".

עוד הוסיף בית המשפט: "שוכנעתי מראיות וטענות התובעת כי הנתבע ביקש לרכוש חבילת נופש, וכך היה, הנתבע פנה אל התובעת, אישר את טופס גילוי הנאות, מסר פרטי אשראי, אך לבסוף, מסיבותיו שלו בחר לבטל את העסקה, אלא שבהתאם לתנאים שהוסכמו הרי שעליו לשאת בדמי ביטול מלאים".


לצפייה ודירוג כבוד הרשם ריאד קודסי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות