מחקר בריטי: מודל הבדיקות הסלובקי הצליח  

חוקרים מבריטניה דיווחו על תוצאות מחקר חדש שקובע כי בדיקות אנטיגן מהירות והמוניות הורידו את שיעור ההדבקה בסלובקיה בכ-60% בשבוע אחד ב-45 מחוזות בהם נערכו. סופיה ישראל: "הליך יעיל להתמודדות עם הקורונה לפחות עד הגעת החיסון"
אייל חן |
בדיקות קורונה, ארכיון. צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חוקרים מבריטניה מדווחים על תוצאות מחקר חדש המוכיח כי בדיקות אנטיגן מהירות והמוניות הורידו את שיעור ההדבקה בסלובקיה בכ – 60% בשבוע אחד ב-45 המחוזות בהם נערכו שני סבבי בדיקות המוניות. תוצאות המחקר פורסמו בסוף השבוע האחרון.

לאחרונה קבע גם מחקר של אוניברסיטת הרווארד שביצוע בדיקות מהירות יכול לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים. החוקרים הדגישו שמדובר בקצב מספיק גבוה כדי לחסל את המגיפה בתוך שישה שבועות. גם ארגון הבריאות העולמי ה- WHO ממליץ כיום על הרחבה מאסיבית של הבדיקות ברחבי העולם על ידי הגדלה מיידית של כמות בדיקות האבחון המהירות.

בסופיה ישראל, טכנולוגיה חדשה שמאפשרת לבצע בדיקת קורונה מיידית עם תוצאות במקום, מסבירים כי "ברחבי העולם, בדיקות מיידיות והמוניות הוכיחו יעילות בהתמודדות עם הנגיף, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל לכלל האוכלוסייה וככל הנראה גם אחריו".

עוד מדגישים כי המודל הסלובקי יכול להצליח בישראל ביתר יעילות ואף למנוע סגר שלישי שכן משרד הבריאות רכש כ – 300 מכשירים לבדיקת אנטיגן מיידית מאושרי FDA. המכשירים הופצו לבתי אבות, קופות חולים, חדרי מיון, לצבא, למשטרה ולשירות בתי הסוהר ולאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.

על פי חברת הטכנולוגיה, כל מכשיר יכול לבצע כ – 40 בדיקות לשעה עם קבלת תוצאה במקום בתוך 15 דקות. ביממה שלמה יכולים להיבדק באמצעות מכשיר אחד כ-960 ישראלים. בנוסף, כ–300 מכשירים העובדים 24/7 יכולים לבדוק 288 אלף ישראלים ביממה. בישראל, ישנם כ – 9 מיליון אזרחים ולכן על פי סופיה ישראל אפשר לבדוק את כולם בתוך זמן קצר. עוד טוענת החברה כי גם מעבדות ה-PCR יכולות להתגייס ולהאיץ את הקצב במטרה לערוך עוד בדיקות המוניות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות