הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגז

חוק הגז (גפ"מ) החדש שיזם משרד האנרגיה נוגע להסדרת פעילות העוסקים בהספקת גז ביתי, מספק כלים להתמודדות באכיפת החוק הקיים ומציע החמרת ענישה על העבירות החמורות והנפוצות בתחום
אייל חן |
השר יובל שטייניץ צילום פלאש 90
השר יובל שטייניץ, צילום: פלאש 90

הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגז (גפ"מ) החדש, שיזם שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ. מטרת החוק היא לשפר ולחזק את מערכת האכיפה במשק הגפ"מ, באמצעות העמדת כלים נוספים להתמודדות עם בעיות באכיפת החוק הקיים, ובאמצעות החמרת הענישה על העבירות החמורות והנפוצות בתחום. על פי משרד האנרגיה, מטרת החוק היא לשמור על שלום הציבור וביטחונו מפני שימוש מסוכן ורשלני בגז בישול.

חוק הגז נחקק לראשונה בשנת 1989, במטרה להבטיח כי כל אדם הקשור לשרשרת הטיפול בגז הביתי, יעמוד בקריטריונים קפדניים לשם ההגנה על שלום הציבור וביטחונו ומניעת הנזקים העלולים להיגרם משימוש לא נכון בו. בשל היעדר הכלים והאמצעים המספיקים לאכיפה יעילה של החוק, הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי, התמשכות ההליכים המשפטיים וענישה מקלה, החליט המשרד להוביל תיקוני חקיקה והסדרה ראויים.

הצעה לתיקון החוק משנת 1989 כבר עברה קריאה ראשונה בכנסות קודמות, אך הדיונים בנושא לא הושלמו. הצעת החוק שעברה במליאה כעת מסדירה את תחום הגפ"מ במקום ההסדרה הקיימת בחוק הנוכחי.

התיקונים העיקריים בהצעת החוק הנוכחי נוגעים להסדרת פעילות העוסקים בהספקת גז ביתי מטעם ספקי הגז (הסוכנים) ברישיון ספקי הגז, הגבלת תוקפם של היתרים למתקני גפ"מ, קביעת תנאים מהותיים לקבלת רישיון ספק גז, הרחבת הסמכויות המנהליות של מנהל ענייני בטיחות הגז, איסור על הספקת גז ביתי למי שאינו צרכן ואין לו רישיון לעסוק בגז, חיזוק סמכויות הפיקוח והאכיפה והתאמתם לחקיקה העדכנית, החמרת הענישה על העבירות החמורות בתחום, התאמת סעיפי העונשין לחקיקה העדכנית והסמכת המנהל להטיל עיצום כספי על חלק מההפרות בתחום.

על פי הודעת משרד האנרגיה, מעבר להיבט הבטיחותי, החוק נועד גם להסמיך את שר האנרגיה, בהתייעצות עם שר הכלכלה, לקבוע אמות מידה לעניין הרמה ואיכות השירות שנותן בעל רישיון ספק גז, על מנת לשפרם.

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, מסר: "גפ"מ הוא מוצר מסוכן והעיסוק בו דורש הקפדה על ההוראות לפי החוק, התקינה הרלוונטית וכללי המקצוע. אני בטוח שהחוק החדש ייטיב עם הציבור וישפר את היכולת לדאוג לביטחונו של כל אזרח שמשתמש בגז הבישול. לצד זאת, החוק כולל הקלות ברגולציה לספקי השירות, ומסמיך אותי, כשר אנרגיה, לקבוע את מדדי איכות השירותים שיינתנו לצרכנים".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות