העלים 38 מיליוני שקלים מהכנסות – ירצה 33 חודשי מאסר

ביהמ"ש השלום בכפ"ס גזר עונש מאסר ממושך וקנס כספי בגובה חצי מיליון שקלים על יוסף ווג, 74, בעל חברה ברומניה שהורשע בעבירות מס בחשבונות בנק UBS בשוויץ: "עבירות חמורות שהיסוד הנפשי הצמוד להן הוא כוונה או מטרה להתחמק ממס"
דניאל בן חמו |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

שופט בית המשפט השלום בכפר סבא מיכאל קרשן, גזר 33 חודשי מאסר בפועל וקנס בגובה חצי מיליון שקלים על יוסף וֶוג, שהורשע בהעלמת הכנסות של 38 מיליון שקלים בחשבונות בנק UBS בשוויץ. "מדובר בעבירות המס החמורות ביותר בספר החוקים משום שאלו הן עבירות שהיסוד הנפשי הצמוד להן הוא כוונה או מטרה להתחמק ממס", כתב השופט בגזר הדין.

וֶוג, בן 74, היה בעלים ושותף בחברה ברומניה. בשנת 2008 מכר את מניותיו בחברה לקונה, עבור סך השווה לכ-60 מיליון שקלים.

על מנת להתחמק מתשלום מס, פיצל ווג את מכירת המניות לשני הסכמים נפרדים, האחד בסך 22 מיליון שקלים, והשני בסך 38 מיליון שקלים. רק ההסכם הראשון דווח לפקיד השומה. התמורה בעד ההסכם השני, בסך 38 מיליון שקלים, הועברה על ידי ווג לחשבון בבנק UBS בשוויץ.

המעשים נחשפו במסגרת חקירת הפרשה המכונה "פרשת UBS". במסגרת הסדר טיעון, ווג הודה בהשמטת ההכנסה בסך 38 מיליון שקלים. הוסכם, כי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 33 חודשי מאסר וקנס בסך חצי מיליון שקלים, וזאת בנוסף ובכפוף לתשלום כל המס בגין ההכנסה שהושמטה.

בית המשפט אימץ את ההסדר וציין בגזר הדין כי "יש לאמץ במלואה את הגישה המחמירה שהציגה המאשימה בנוגע לעבירות המס בביצוען הסתבך הנאשם. מדובר בעבירות המס החמורות ביותר בספר החוקים משום שאלו הן עבירות שהיסוד הנפשי הצמוד להן הוא כוונה או מטרה להתחמק ממס. ברי כי היקף ההכנסות שהועלם, וכתוצאה מכך היקף המס המגיע, הוא נתון משמעותי לחומרא במקרה זה".

כנתונים המצדיקים הקלה בעונשו של הנאשם, ציין בית המשפט את הודאתו של הנאשם טרם ניהול הליך הוכחות, את גילו ומצבו הרפואי, וכן את תשלום כלל המיסים על ידו.

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות