שר המשפטים אבי ניסנקורן ימנע הגבלת חשבונות צ'קים שחזרו בתקופת הקורונה

השר אישר שורה של תקנות חדשות בנידון, שהועברו לוועדת החוקה באופן מיידי. מטרתן לסייע לאזרחים ועצמאים רבים שבשל משבר הקורונה הגיעו למצב בו הצ'קים שהוציאו לא כובדו על ידי הבנקים
דנה לווינסקי |

שר המשפטים אישר תקנות חדשות באשר לצ'קים שחזרו, והנחה להעבירן לוועדת החוקה באופן מיידי. התקנות החדשות נועדו להקל על הציבור בתהליך החזרה לשגרה ולסייע לאוכלוסיות המתקשות לשמור על יציבות כלכלית בעקבות משבר הקורונה. את המהלך הובילה במשרד המשפטים עו"ד רני נויבואר, ראש אשכול משפט אזרחי בייעוץ וחקיקה.

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, חלה עלייה דרמתית בכמות הצ'קים החוזרים ובמספר החשבונות שהוגבלו. אזרחים רבים שלא צפו את המשבר, וביניהם עצמאים ובעלי ועסקים קטנים, עלולים למצוא את חשבונותיהם מוגבלים, באופן שיקשה על המשך התנהלותם.

חוק שיקים ללא כיסוי קובע שחשבון בנק יוגבל אם בתקופה של שנה חזרו 10 צ'קים או יותר, כיוון שלא היה להם כיסוי מספיק בחשבון. להגבלת חשבון בנק משמעות מרחיקת לכת. כך למשל, בעל החשבון לא יכול להוציא צ'קים נוספים. בנוסף, הגבלת החשבון משבשת את חייו של בעל החשבון ופוגעת במוניטין שלו. על פי התקנות החדשות, צ'ק שהופקד החל מה 4.3.2020 ועד ליום 22.6.2020 וחזר מחמת היעדר כיסוי לא יובא בחשבון בספירת הצ'קים לצורך הטלת הגבלה לפי החוק.

עו״ד רני נויבואר מבהירה כי ״התקנות ימנעו את הגבלת חשבונות הבנק של אותם לקוחות שהצ'קים שלהם חזרו בגין משבר הקורונה, ובכך תימנע פגיעה בבעלי החשבון, ובמוניטין שלהם. בנוסף, מניעת ההגבלה תאפשר ללקוחות להמשיך לנהל את עסקיהם ולהשתקם מהמשבר, בצורה פשוטה יותר. עם זאת יצוין, כי אין בתיקון התקנות משום אישור שלא לשלם חובות, וגם הצ'יקים לא מתבטלים, אלא שהתקנות נועדו להקל על המשך הפעילות העסקית״.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות