האב דרש להקטין מזונות בגלל קריסה כלכלית – עמדת האם התקבלה

ביהמ"ש קיבל את ערעורה של האם על החלטה קודמת שקבעה כי דמי המזונות יופחתו מ-13 אלף שקל לחודש ל-5,000 שקל בלבד בשל שינוי נסיבות מהותי: "התברר שאין אמת בטענת המשיב שהוא נותר ללא הכנסה"
דנה לווינסקי |

הרכב שופטי בית משפט המחוזי בתל אביב, בראשות אב בית הדין, שאול שוחט, קיבלו ערעור של אישה על קבלת תביעת אב להפחתת דמי המזונות שנקבעו בהסכם גירושין.

השופטים גם קבעו כי האב ישלם 20 אלף שקלים, הוצאות ושכ"ט עורך דין.

את הערעור על פסק דינו של בית המשפט לענייני משפחה הגישה האישה לאחר שבית המשפט קיבל את תביעת האב להפחתת מזונותיהם של שני ילדיהם הקטינים של הצדדים, מסך של 13 אלף שקלים לחודש לסך של 5,000 שקלים לחודש.

בקשת האב הגיעה שש שנים לאחר שחתמו הצדדים על הסכם גירושין שאושר וקיבל תוקף של פסק דין.

לטענתו בתביעה להפחתת מזונות, חל שינוי נסיבות מהותי מאז שנחתם ההסכם.

לדבריו, במועד חתימת ההסכם הוא היה שותף במשרד תיווך של אביו והשתכר 27 אלף שקלים נטו לחודש.

ברם "לצערו הרב של התובע משרד התיווך קרס כלכלית והחל מחודש מרץ 2013 הפסיק התובע לקבל משכורת עקב חובות גבוהים שצבר העסק והתובע נותר, הלכה למעשה, ללא כל הכנסה".

האב טען שהחל ממועד זה העבירה לו אימו מידי חודש בחודשו סך של 22 אלף שקלים לחודש על מנת לקיים את משפחתו והיא גם שילמה את מזונות הקטינים ואולם, היא הפסיקה לעשות כן ולכן יש להפחית באופן משמעותי את סכום המזונות.

בית המשפט קיבל זאת והקטין את תשלומי המזונות.

בערעור טענה האם כי בית המשפט קיבל את טענות האב, על בסיס טיעונים ועילות שלא נטענו בכתב התביעה. מאידך, השינוי שנטען בכתב התביעה התברר ככוזב ולא הוכחה ירידה בהשתכרותו של המשיב.

"לא הוכח", נכתב בהחלטת ביהמ"ש, "שמשרד התיווך שהאב עבד בו קרס אלא אדרבא הוכח שהוא עדיין פעיל. התברר גם שאין אמת בטענת המשיב שהוא נותר ללא הכנסה, שעה שהוכח שבשנת 2013 הופקדו לחשבונותיו מידי חודש עשרות אלפי שקלים".

עוד נכתב בהחלטה: "בנוסף התברר שטענתו של האב שאימו חדלה להעביר לו כספים אינה אמת ואימו מעבירה אליו מידי חודש סך של 23 אלף שקלים שמופקד בחשבון הבנק של אשתו השנייה. האב אף הודה ששני הוריו ממשיכים להעביר אליו מידי חודש סכומים שבין 60 אלף שקלים ל-70 אלף שקלים והוא סגר את חשבון הבנק שלו סמוך לאחר הגשת התביעה והעביר את היתרה לחשבונה של אשתו".


לצפייה ודירוג כבוד השופט שאול שוחט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות