חברה שהפרה את היתר הפליטה נקנסה ב-2.2 מיליון שקלים

חברת תדביק עתרה לביהמ"ש המחוזי בירושלים בעקבות עיצום שהוטל עליה על ידי המשרד להגנת הסביבה, אך נדחתה: "אין מקום להקל ראש בפליטת החומרים לאטמוספירה בחריגה של מאות אחוזים"
מעיין לביא |
בית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ויקיפדיה

שופטת בית משפט המחוזי בירושלים, ענת זינגר, דחתה עתירה שהגישה חברת תדביק כנגד עיצום שהטיל המשרד להגנת הסביבה וקבע כי החברה תשלם את מלוא העיצום בסך של 2.2 מיליון שקל בגין הפרת היתר הפליטה במפעל בגליל, וכן תישא בהוצאות המשפט

המשרד להגנת הסביבה הטיל על חברת תדביק, עיצום כספי בסך 2.2 מיליון שקלים בגין שלוש הפרות חמורות: חריגה מערך הפליטה של TOC (חומרים אורגניים נדיפים) מהארובה.

אי-דיווח על דיגום ארובה שחרגה.

ואי-תפקוד מערכת הבקרה וההתראה במפעל השייך לחברה, ונמצא באזור התעשייה תרדיון במשגב שבמרכז הגליל.

החברה עתרה כנגד המשרד וטענה כי היתר הפליטה שניתן לה לא חל על ארובת הפחם אשר נבנתה לאחר מתן ההיתר ומפעילותה נבעו העיצומים הכספיים.

בנוסף טענה החברה, שלא היה מקום להטיל שלושה עיצומים נפרדים וכן שסכום העיצום אינו מידתי ביחס לחומרת ההפרות.

השופטת זינגר, דחתה את העתירה וקבעה כי יש לקבל את מלוא טענות המשרד להגנת הסביבה וחייבה את החברה במלוא סכום העיצום שהטיל עליה המשרד ובנוסף תחויב בהוצאות בסך 20 אלף שקל. זאת, לאחר שהחברה לא עמדה בתשלום העיצום וחרגה מלשלמו בזמן.

"יש להזכיר את הסיכונים הכרוכים לבריאות הנחשפים לחומרים אורגניים נדיפים", כתבה בהחלטתה.

"אין מקום להקל ראש בפליטת אותם חומרים לאטמוספירה בחריגה של מאות אחוזים, ביחס לתנאים שנקבעו. המשרד להגנת הסביבה הוא הגורם המקצועי המופקד על מניעת האמור, והוא בעל המקצועיות להפעיל את שיקול דעתו ולהטיל עיצומים אשר ימנעו הנזק", כתבה השופטת בהחלטתה שהדגישה את חומרת ההפרות והוסיפה כי בעוד המשרד להגנת הסביבה, היה מוכן, במסגרת הדיון בעתירה, לשקול בחיוב את פריסת התשלום בהתאם לתקנות ההפחתה, חברת תדביק סירבה לכך".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת זינגר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות