שנת מאסר ליועץ מס שהורשע בעבירות מע"מ

ביהמ"ש השלום בירושלים הרשיע את תמיר רוזנברג, על פי הודאתו, בהעלמת מס בהיקף של 840 אלף שקל אותן ביצע לאורך 5 שנים. הוא נידון גם למאסר על תנאי ולקנס כספי בגובה 25 אלף שקל
אייל חן |
רשות המיסים נגד דקל בן לולו - אילוסטרציה
רשות המסים בירושלים, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט השלום בירושלים, איתן כהן, גזר 13 חודשי מאסר בפועל, על יועץ המס תמיר רוזנברג, לאחר שהורשע בארבעים עבירות על חוק מע"מ. סכום המס שנגזל מקופת המדינה בגין העבירות עמד על כ-840 אלף שקלים.

על פי כתב האישום בו הורשע רוזנברג, הוא ביצע שורה ארוכה של עבירות מס מגוונות בין השנים 2012-2018. כתב האישום מייחס לו 33 אישומים שונים בגין עבירות של אי הגשת דוחות תקופתיים במועד הקבוע בחוק. סך הפרש המס לתשלום בגין עבירות אלו הוא 416 אלף שקלים.

רוזנברג הורשע גם בחמישה אישומים של הגשת דוחות תקופתיים ללא צירוף תשלום, כאשר סך הפרש המס לתשלום בגין עבירות אלו עומד על 73 אלף שקלים. בנוסף, הוא הורשע בניכוי מס שלא כדין בסך 188 אלף שקלים בדוחות תקופתיים שהגיש בשנים אלו, ובאישום בגין דיווח כוזב על עסקאות ואי דיווח על עסקאות בסך 954 אלף שקלים. זאת כך נטען בכתב האישום, כדי להתחמק ממס בסכום של 162 אלף שקלים.

יועץ המס הורשע בעבר פעמיים, גם כן בעקבות עבירות מס. בשנת 2011 הוא הורשע במסירת ידיעה כוזבת ובשנת 2015 הורשע במסירת ידיעה כוזבת ובניכוי מס תשומות ללא חשבוניות מס. רוזנברג נידון בעקבות הרשעות אלו לשישה חודשי עבודות שירות, קנס, צו מבחן למשך שנה ומאסר מותנה בן 10 חודשים למשך שלוש שנים.

הנאשם הודה במיוחס לו אך לא הסיר את המחדלים בפני רשויות המס. שופט בית משפט השלום בירושלים גזר עליו 13 חודשי מאסר בפועל והפעיל את המאסר המותנה שהוטל עליו בהרשעותיו הקודמות. נקבע, כי הנאשם יישא את המאסר המותנה בחופף לעונש המאסר שנגזר עליו. כמו כן הוטלו על רוזנברג 10 חודשי מאסר על תנאי, וקנס בסך 25 אלף שקלים או 80 ימי מאסר בעבורם.

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט איתן כהן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות