פרקליטי חולדאי נגד השרה רגב: "זכות הציבור לדעת לא אומר לדעת דברי שקר"

שרת התחבורה הגיעה אתמול (ג') לבית משפט השלום בתל אביב במסגרת תביעת דיבה שהגיש נגדה ראש העיר. שר נוסף שהופיע באולם הדיונים הוא השר לביטחון פנים שהגיע לדיון בתביעה שהגיש נגדו עד המדינה ניר חפץ
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה

לשניים משרי ממשלת ישראל, שרת התחבורה מירי רגב והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה התקיימו אתמול (ג') דיונים בבית משפט השלום בתל אביב, שם השניים מתמודדים עם תביעות דיבה. השרה רגב עם תביעה אותה הגיש ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ואילו השר אוחנה שהגיע לבית המשפט מתמודד עם תביעה אותה הגיש עד המדינה ניר חפץ.

לפני מספר חודשים הגיש רון חולדאי תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים, נגד השרה רגב שאמרה במהלך קמפיין הבחירות לכנסת שראש העירייה אסר על הנחת תפילין ברחובות העיר. בכתב ההגנה טענה רגב כי מצוות הנחת תפילין נושאת, לגישתו של רון חולדאי, השפעה שלילית על ילדים יהודים ולכן צריך לדעתו להגן עליהם מפניה, באמצעות יצירת מרחב בטוח ונקי בינם לבינה. נימוק זה מגלה עד כמה מעוותת גישתו של רון חולדאי למורשת ישראל, למסורת היהודית ולמצוות הנחת התפילין.

בדיון קדם המשפט שהתקיים אתמול, סירבו עורכי הדין של חולדאי, לבקשת עורכי דינה של רגב למחוק את התביעה ללא צו הוצאות. פרקליטי השרה רגב, ציינו כי התביעה מבטאת "חוסר סובלנות ציבורית" וכי "היא לא היתה צריכה להגיע כלל לבית המשפט".

"הדברים מבטאים ומעוגנים על ידי הזכות לחופש הביטוי הפוליטי של תנועת הליכוד", נאמר על ידי באי כוחה של השרה. "חופש הביטוי הפוליטי של אזרחי המדינה, חופש הביטוי הפוליטי של שרת התרבות, חופש הביטוי הפוליטי של חברת כנסת במסגרת חובתה הציבורית וזכות הציבור לדעת".

מנגד, פרקליטי חולדאי ציינו מאחר ומבחינת השרה רגב קיימת הודאה בדבר שקר חמש פעמים, הם עומדים על התביעה וציינו כי "זכות הציבור לדעת, זה לא אומר לדעת דברי שקר".

"טענת האמת דיברתי כביכול של הנתבעת איננה אלא הודאת בעל דין באמירת דבר שקר לציבור", אמרו פרקליטיו של ראש העיר, "שכן הנתבעת בכתב הגנתה וגם היום מודה לראשונה כי אין איסור על הנחת תפילין ברחבי ת"א אלא שכאשר טענה את הדברים בלהט פעם אחר פעם בחמישה מקרים שונים ולאחר שהועמדה על טעותה התכוונה כביכול לאיסור האוסר על הקמת דוכן מכל סוג שהוא, לא רק דוכן תפילה, ולא רק דוכן להנחת תפילין במרחק של 100 מ' ממוסד חינוכי. אין איסור על הנחת תפילין במרחק של 100 מ' ממוסד חינוכי, תפילין אפשר להניח איפה שרוצים לרבות במוסד החינוכי עצמו, האיסור על הקמת דוכן תפילה באשר הוא במרחק של 100 מ'".

שעות ספורות לאחר מכם התקיים דיון בתביעת דיבה נוספת. הפעם בעניינו של השר אוחנה שנתבע על ידי עד המדינה בפרשות נתניהו, ניר חפץ. אוחנה עצמו הגיע לדיון, אולם מאחר ומדובר בתביעתו של חפץ על כך שאוחנה עבר על צו איסור פרסום בעניינו מעל במת הכנסת, השופטת כוכבה לוי הורתה על קיום דיון בדלתיים סגורות.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות