בית הדין הרבני פטר אב מתשלום מזונות בתו מאחר והיא מקבלת קצבת נכות

הדיינים קבעו כי אב שלו בת שמקבלת קצבת נכות יהיה פטור מתשלום מזונות וישלם לאם 300 שקלים בחודש בלבד, השתתפות מינמילית בהחזקת מדור. בכך התקבלה טענת בא כוח האב, עו"ד פזית שני, לפיה הקצבה מספיקה להוצאות הילדה
מעיין לביא |
אילוסטרציה

דייני בית הדין האזורי בתל אביב קבעו כי אב שלו בת שמקבל קצבת נכות, יהיה פטור מתשלום מזונות וישלם לאם בכל חודש 300 שקלים בלבד, כהשתתפות מינימלית, ב"החזקת המדור". הדיינים קיבלו את טענת באת כוחו של האב, עו"ד פזית שני, לפיה קצבת הנכות היא סכום מספיק להוצאות הילדה.

עורך דין לענייני משפחה
עו"ד פזית שני

על פי תביעת המזונות, שני הצדדים נישאו לפני כארבע שנים ונולד להם בת עם נכות, עבורה מתקבלת קצבה נכות בסך אלפי שקלים בחודש ועוד קצבת ילדים. לפני מספר חודשים, פתחה האישה תביעת גירושין כשכורכת לזה תביעת מזונות ילדים והסדרי שהות. הצדדים הגיעו להסכמות בעניין הגירושין, כשתביעת האישה למזונות ילדים נשארה במחלוקת, ועליה היה נסוב עיקר הדיון.

ביום הדיון, התקבלה החלטת בית הדין, המאשרת את הסכמתם לגירושין, כמו כן הוחלט שאין לחייב את הבעל במזונות אישה וכי האישה תישאר לגור בדירתם השכורה חודשיים נוספים כשעל הבעל לשלם כל השכירות והארנונה, ושאר ההוצאות ישולמו חצי חצי על ידי הצדדים וגם הרכוש יתחלק חצי חצי בין הצדדים. בנושא המשמורת, המשמורת תהיה אצל האם, והאב יראה את בתו פעמיים בשבוע שעתיים כל פעם.

בסיכומים שהוצגו על ידי עורכי הדין, טענה, כאמור, באת כוחו של האב, עו"ד פזית שני, שככל ותמשיך האם לקבל את קצבת הנכות עבור הבת, יש לפטור את האב מתשלום מזונות מאחר וסכום זה מכסה את כל הוצאות האם לבת, היות ולא הוצגו סימוכין להוצאות נוספות. מחציות ישולמו 70.7% ע"י האב ו-29.3% ע"י האם כשהאישה תציג קבלות על הוצאותיה.

כאמור, בסיכומו של דבר קיבלו הדיינים את טיעוני עו"ד שני וקבעו כי האב פטור מלשלם "מזונות ילדים" מאחר ומלגת הביטוח לאומי על נכות הילדה וקצבת 150 שקלים, היא עבור הוצאות הבת וסכום הנ"ל מספיק להוצאותיה. ביה"ד מחייב את האב "לשלם כל חודש סכום של 300 שקלים לאימא כהשתתפות מינימלית "בהחזקת המדור"".

__________________________________________________________________

עו”ד פזית שני

 

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות