החברה לייבוא צעצועים לא עמדה בתקן – נקנסה ב-120 אלף שקל

בית משפט השלום בב"ש הטיל את הקנס על חבת דניאלי צעצועים שהורשעה בייבוא ובמכירת מוצרים שאינם עומדים בהוראות התקן הרשמי ואינם בטיחותיים על פיו. משרד הכלכלה והתעשייה: "אי עמידה בתן מסכנת את ציבור הצרכנים"
נעמה כהן |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

בית משפט השלום בבאר שבע גזר 120 אלף שקלים קנס על חברת "דניאלי צעצועים" שהורשעה בייבוא ומכירת צעצועי ילדים, שאינם עומדים בהוראות התקן הרשמי, שנועד למנוע סיכון שלומם ובטיחותם של הילדים המשתמשים בהם.

פסק הדין שניתן בבית משפט השלום בבאר שבע, הינו לאחר הסדר טיעון שנערך בתיק, לאחר שחברת דניאלי צעצועים הורשעה בייבוא לארץ והעמדה למכירה בחנותה בקריית מלאכי של עשרות צעצועי ילדים, צעצוע רכיבה –בימבות תוצרת חברת KUKUTOYS דגם NP-4421 ונדנדות תוצרת חברת KUKUTOYS דגם SW-1422, שאינם עומדים בהוראות התקן הרשמי החל על צעצועי ילדים אשר נועד למנוע סיכון בטיחותם ושלומם של הילדים.

לחברה ניתנה, ע"י הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, הזדמנות לתקן את הליקויים ואולם, הנאשמת לא תיקנה אותם ובעקבות כך הוכרזה כמפרת אמון, בהתאם לפקודת הייבוא והייצוא. כתב האישום הוגש כתוצאה ממאמצי אכיפה של מינהל התקינה וההליכים המשפטיים נוהלו ע"י הלשכה המשפטית במשרד הכלכלה.

בגין מעשים אלו, המהווים עבירה על חוק התקנים, הטיל בית המשפט על החברה קנס עונשי בסך של 120 אלף שקלים וכן הוטלה עליה התחייבות כספית נוספת על סך 50 אלף שקלים, להימנע מביצוע עבירות על חוק התקנים למשך שלוש שנים. בנוסף, מנהל החברה הופנה לתהליך של סגירת תיק בהסדר שבמסגרתו ישלם תשלום נוסף כ-15 אלף שקלים וכן יקבל אחריות על מחויבותו על פי חוק לפקח ולמנוע העבירות כאמור וכן התחייב שלא לחזור על עבירות אלו.

לאחר ההרשעה, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, הדגיש כי על פי חוק התקנים, "אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. הפרת הוראות תקן רשמי עשויה לפגוע בבריאות המשתמשים במצרך ואף לסכן חיי אדם ועל יבואן ועוסק לוודא שהמצרך עומד בכל ההוראות הקבועות בתקן ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי ומסכן את ציבור הצרכנים והמשתמשים צפוי לסנקציות משמעותיות הקבועות בחוק הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות