סכסוך בעירייה: מי יהיה נציג האופוזיציה בוועדת ההנחות לארנונה?

חברי האופוזיציה בעיריית עפולה עתרו לביהמ"ש כדי שימנה נציג מטעמם לוועדה, זאת לאחר שמועצת העיר החליטה דווקא על נציגה אחרת. ביהמ"ש קיבל את עמדת העותרים וביטל את המינוי: "יש ליתן תוקף לרצונם"
אייל חן |
בית משפט מחוזי נצרת. ארכיון

שופט בית משפט המחוזי נצרת, דני צרפתי קבע כי מועצת עיריית עפולה, לא הייתה רשאית למנות את חברת המועצה מהסיעה הגדולה באופוזיציה, כנציגת האופוזיציה בוועדת ההנחות לארנונה, זאת בניגוד לדעתם של העותרים, חברי האופוזיציה במועצת העירייה.

על פי העתירה שהגישו חברי האופוזיציה בעיריית עפולה, הם עתרו למנות את כפיר סרוסי, כנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות לארנונה בעיריית עפולה, זאת על דעת כלל חברי האופוזיציה, למנותו לתפקיד. במקביל, עתרו גם לקבוע כבטלה ולא חוקית את החלטת מועצת עיריית עפולה לאיוש משרת נציג האופוזיציה בוועדת ההנחות, בתיה אדרי בהיותה נציגת הסיעה הגדולה באופוזיציה, זאת בניגוד לעמדתה ועמדת כלל חברי האופוזיציה.

אדרי, שקיימה פגישת עבודה עם מנכ"ל העירייה והעבירה אליו את הבקשות המוסכמות על כל חברי האופוזיציה לשיבוצם בוועדות השונות שהסתכמה בטבלה והכוללת את שיבוץ סרוסי כנציג האופוזיציה בוועדת ההנחות. בנדון גם צורף פרוטוקול ישיבת מועצת העירייה, ממנו עלה כי חברי המועצה אישרו פה אחד את עדכון וועדות העירייה בעקבות שינוי מבנה האופוזיציה והקואליציה, ועל פי ישיבת העבודה שפורטה. חרף אישור השינוי כמפורט, ולאחריו, זומנה אדרי לשבת בוועדת ההנחות. מתוך הנחה כי מדובר בטעות, אדרי התייצב לדיון האמור בוועדת ההנחות על פי האיוש המוסכם ולמרות זאת סולק אדרי מהישיבה והישיבה נתקיימה ללא נציג מהאופוזיציה.

מנגד העירייה טענה בכתב תשובתה בין השאר כי מן הדין לפסול את העותר מלשמש כחבר בוועדת ההנחות גם מן הטעם שהוא נתון בניגוד עניינים לכאורה. על פי הנטען, העותר מעניק ייעוץ פיננסי ללקוחות פרטיים בנושאי ארנונה ומטעם זה הוא מנוע, בהתאם לכללים החלים, מלכהן כנציג בוועדת ההנחות בשל חשש לניגוד עניינים.

השופט צרפתי, לא קיבל את טענת העירייה וקבע כי מועצת העירייה, לא הייתה רשאית למנות את אדרי כנציגת האופוזיציה בוועדת ההנחות לארנונה, בניגוד לדעתם של העותרים, חברי האופוזיציה במועצת העירייה. נקבע, כי מקום שבו כלל נציגי האופוזיציה, כולל הסיעה הגדולה בה, בחרו פה אחד נציג מטעמם לוועדת ההנחות ונציג זה נמנה עם חברי האופוזיציה, יש ליתן תוקף לרצון זה. ההוראה המשלימה שבסעיף 150א(ב) לפקודת העיריות מקנה סמכות לסיעה הזכאית למנות אחר תחתיה, כחלק ממרווח התמרון והגמישות הדרוש על מנת להבטיח את הגשמת עיקרון הייצוג היחסי, תוך הבטחת עצמאות של האופוזיציה והרצון לאפשר את הגשמת בחירתה.

__________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט דני צרפתי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות