בעל צרכים מיוחדים השתולל במעון בו הוא שוהה ונעצר – ביהמ"ש שחרר

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הצעיר, הנמצא על הרצף האוטיסטי, ב-4 ימים בשל "מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה", אך שופטת ביהמ"ש השלום בת"א הורתה על שחרורו: "אדם שאיננו צריך להימצא ולו רגע אחד במעצר ממש"
מעיין לביא |
מעצר. ארכיון

שופטת בית המשפט השלום בתל אביב, ענת יהב, הורתה אתמול (יום ב') לשחרר ממעצר צעיר אוטיסט, שנעצר על ידי משטרת מרחב איילון שביקשה את הארכת מעצרו ב-4 ימים בשל מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה.

"נוכח מצבו המיוחד של החשוד, לא מצאתי להיעתר לבקשה ואני מסכימה עם הסנגור כי מדובר באדם שאיננו צריך להימצא ולו רגע אחד במעצר ממש".

שלשום הוזעקה המשטרה להוסטל בחולון, לאחר שהצעיר החל להשתולל ולאיים.

לטענת המשטרה, הוא שבר דברים בהוסטל, איים על אחת המנהלות במקום שיהרוג אותה ולאחר מכן, הוא נלקח מהמקום על ידי אחד המדריכים בהוסטל ובהמשך לאחר שחזרו, הוא ביקש קונסולה של פליסטיישן וכשאמרו לו שלא מסכימים הוא החל להשתולל, שבר חפצים ואף השליך טבעת של סל על דייר אחר בהוסטל וגרם לו חתך בגבה.

שוטרי הסיור, עצרו אותו לחקירה ובתחנה הוא נחקר בחקירה מיוחדת ואתמול הוא הובא לבית המשפט, השלום בתל אביב, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים, בין השאר, על מנת לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

"כל ההתנהגות שלו אתמול מעידה על בעיה", אמר נציג המשטרה בדיון. "אני כרגע אומר שזה התחיל באיומים ושבירת חפצים, שחררנו אותו, הוא חזר ואחר כך יש אסקלציה של האירוע. מה צריך לחכות, שהוא יהרוג מישהו?".

הסניגור טען מנגד, כי אין סיכוי שמישהו יגיש כתב אישום על אותה עבירת איומים כיוון שמאחר שהאיש סובל מאוטיזם והסיכוי שהוא התכוון לבצע את האיומים שואפת לאפס.

"אני חושב שלאיש יש איי קיו הרבה יותר גבוה מהרבה אנשים", אמר הסניגור בדיון.

"החשוד בניגוד לחשודים אחרים זוכר מספרי טלפון. מדובר באיש מסכן. אבקש מבית המשפט הנכבד שיעביר באופן דחוף את עניינו של החשוד ללשכת הרווחה על מנת שאלו ימצאו לו מקום אחר ולא בבית המעצר. זה מסוכן לחייו. אני לא יודע מה יעשו לו שם".

בסיכומו של דבר, השופטת ענת יהב, הורתה על שחרורו של הצעיר בתנאי הרחקה למשך 30 יום מההוסטל. בהחלטתה כתבה כי "מדובר באדם שלא אמור לשהות ולו רגע אחד במעצר" והורתה לשחרר אותו לידי גורם רווחה או כל גורם אשר יוכל לקחת אחריות עליו.

"האירועים המתוארים", כתבה עוד בהחלטתה, "אירעו על-פי החשד, אולם אני מסכימה עם הסנגור כי על פניו מדובר במי שאובחן כאוטיסט ומצוי מזה שנים במסגרת אשר אמורה לתת מענה לאותן מוגבלויות שלו, ושם באותה מסגרת אירעו האירועים. לפיכך, יש ספק רב אם היסוד הנפשי מתקיים, ולא רק בעבירת האיומים. בגלל מצבו של החשוד שאובחן כאוטיסט, נמנעתי מלהטיל עליו התחייבות עצמית וכן נמנעתי מלשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית, שכן כל ההתנהגות שלו נובעת ממצבו כפי שאובחן כבר בעבר". נציג המשטרה ביקש לעכב את החלטת השחרור, אך בית המשפט דחה את בקשתו.


לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת יהב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות