פרשת התינוק מאשקלון שנפטר – האב הואשם בהמתה בקלות דעת

יעקב יוסובוב, 27, מאשקלון, הואשם בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעבירות של המתה בקלות דעת ותקיפת קטין וחסר ישע. על פי כתב האישום הוא פגע בבנו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו שהובילו לנזק מוחי ולמותו בגיל 4 חודשים
רונן לוי |
אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, הוגש כתב אישום נגד יעקב יוסובוב, בן 27, מאשקלון, המייחס לו ביצוע עבירות של המתה בקלות דעת, תקיפת קטין או חסר ישע ע"י אחראי והתעללות בקטין או בחסר ישע ע"י אחראי.

על פי כתב האישום, לפני מספר שבועות, במהלך שעות בהן היה הנאשם לבד בבית עם בנו התינוק בן ה- 4 חודשים, בנסיבות שאינן ידועות בבירור למאשימה, עשה הנאשם בתינוק מעשה התעללות גופנית, תקף אותו וגרם לו לחבלות חמורות בראשו ולנזק מוחי, אשר הובילו למותו.

בכתב האישום צוין כי מכלל המסמכים והודעות הרופאים שנאספו במסגרת החקירה, עולה כי התינוק הובהל לבית החולים כשהוא סובל מנזק מוחי חמור, "בסבירות גבוהה כתוצאה מטלטול בשילוב עם חבלת ראש קהה שאינה תאונתית שגרמה לשבר בגולגולת". "כלל הממצאים", נכתב באישום, "שאותרו בראשו ובגופו של התינוק מתיישבים לדעת הרופאים, עם התעללות, ואינם תוצאה של תאונה או של פעולות החייאה".

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי יוסובוב, בכל חקירותיו, אינו מספק הסבר לנזק המוחי החמור ולחבלות החמורות שנגרמו לתינוק כשהיה בהשגחתו. עוד עלה מהודעותיו ומהודעות אימו של התינוק, כ', כי החל משעות הבוקר של העשירי בנובמבר ועד למועד בו הוזעק מד"א ע"י הנאשם הוא היה לבדו עם התינוק בבית ועלה בבירור כי במשך היום והלילה, טרם עזיבת אימו של התינוק את הבית לעבודתה בבוקר האירוע, התינוק חש בטוב, התנהג באופן רגיל, אכל, ישן, ופרט למכה ישנה אחת שנראתה על קרקפתו, לא היו על ראשו חבלות נוספות.

עוד עלה כי "קיים דפוס התנהגות אגרסיבי של הנאשם כלפי התינוק". בחקירתה האם תיארה שני מקרים מוקדמים בהם המשיב נהג בתינוק באגרסיביות פיזית. באחד מהם טלטל אותו כשראשו כלפי מטה, באותו מקרה, לאחר שהאם בכתה והעירה לבעלה על התנהגותו זו "הוא הטיל בכעס את התינוק על הספה ועזב את הבית", לשון כתב האישום. הנאשם בחקירותיו אישר את קיומם של שני מקרים אלו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות