לאחר שהליכוד גנז אותו לפני כעשור: חוק העמותות חוזר

בישראל היום פרסמו הבוקר (א') כי החוק, שנגנז בשנת 2011 חוזר לדיון, הפעם בהצעה שהוגשה על ידי ח"כ אריאל קלנר מהליכוד. בבסיס ההצעה – שלילת הטבות מעמותות מישראל שפועלות נגדה במימון זר
רונן לוי |
מליאת הכנסת. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חוק העמותות, שנגנז בשנת 2011 בשל התנגדות בצמרת הליכוד, חוזר. העיתון "ישראל היום" פרסם הבוקר (א') כי ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) הניח ביום שישי האחרון הצעת חוק ברוח חוק העמותות ההוא, הקובע כי המדינה תשלול פריבילגיות ואף תטיל מיסוי גדול יותר על עמותות הפועלות בישראל ומקדמות פעילות חברתית, משפטית ופוליטית נגדה במימון ממשלתי זר.

על פי ההצעה, תרומה שתקבל עמותה מישות מדינית זרה תנוכה במס בשיעור של 65% ולא תוכר לצורכי מס לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. כמו כן, העמותה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי או מוסד ללא כוונות רווח.

"התערבותן של ישויות מדיניות זרות בהצפת בתי המשפט בהליכים בעלי מאפיינים פוליטיים, בהשפעה ישירה על השיח הציבורי ובניסיונות לשנות את מדינות הממשלה והשלטון המקומי – מהווה פגיעה במאפייני היסוד של מדינת ישראל העצמאית וכן פגיעה בריבונות אזרחיה", כך נכתב בהצעת החוק שהוגשה על ידי קלנר.

הצעת החוק המקורית הוגשה לראשונה על ידי השר אופיר אקוניס בהיותו ח"כ בשנת 2011. החוק המקורי קבע אז שקרנות זרות לא תוכלנה לתמוך בעמותות פרטיות בישראל, אלא רק בסכום של 20 אלף שקלים. הצעת החוק עברה את אישור ועדת השרים לענייני חקיקה לקראת קריאה טרומית, אך היא נבלמה על ידי השרים דאז בני בגין ודן מרידור וכן ח"כ מיכאל איתן שהתנגדו.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות