מצוקה בלב ים: צפו במסע החילוץ של המשטרה

כוחות השיטור הימי סייעו במהלך סוף השבוע במספר מקרים לשייטים שנקלעו למצוקה בלב הים. באחד האירועים הגיעו השוטרים לסב ולנכדתו שיצאו לסיבוב עם היאכטה שנתקעה מול חופי אשקלון. איש לא נזקק לטיפול רפואי
דנה לווינסקי |
החילוץ של הסב ונכדתו מול חופי אשקלון. צילום: משטרת ישראל

סוף שבוע של חילוצים בים. שוטרי יחידת השיטור הימי חילצה מדרום הארץ ועד צפונה מספר שייטים שנקלעו למצוקה. בחיפה שני חותרי קיאק שנסחפו, בהרצליה, סירת דייג שהמנוע שלה שבק ובאשקלון סב ונכדתו שיצאו עם יאכטה לים ונקלעו למצוקה.

זה החל כאשר יחידת השיטור הימי, הוזעקה אל חוף בת גלים בחיפה, עם קבלת דיווח במוקד 100 על חשש לחיי אדם, כאשר שני חותרי קיאק שיצאו יחד אל הים, נסחפו לעומק הים ואיבדו קשר אחד עם השני, מבלי יכולת לשוב אל החוף.
מרכז השליטה של המשטרה עמד בקשר עם המודיע והכווין את השיטור הימי של מחוז חוף לעבר המודיע. צוות השיטור הימי בשיתוף פעולה עם חיל הים ומסוק, פתחו בסריקות אחר החותרים בעומק הים עד לאיתורם, האחד במרחק של כארבעה ק"מ מהחוף והאחר כשבעה ק"מ מהחוף. שוטרי היחידה חילצו מהמים את החותרים, תושבי קרית החיים בשנות ה- 30 לחייהם, והביאו אותם אל חוף מבטחים, לאחר שלא נזקקו לטיפול רפואי.

לאחר מכן יחידת השיטור הימי של מחוז תל אביב, הוזעקה בשעות הלילה, אל אזור חוף רשפון בהרצליה, עם קבלת דיווח במשל"ט מחוז ת"א מחיל הים, בדבר חשש לחייהם של 4 דייגים שנסחפו אל עומק הים בסירת דייג, לאחר שאלה אותתו לעזרה ודיווחו כי נמצאים במצוקה. הסירות פתחו בסריקות אחר סירת הדייג בעומק הים עד לאיתורם, כארבעה מייל מערבית לחופי רשפון.

בתום בחינה מקצועית, הוחלט לגרור את סירת הדייג באמצעות ספינת השיטור הימי, לאחר שנמצא כי המנוע של הסירה האזרחית חדל לפעול וללא יכולת שיוט אל החוף באופן עצמאי. ארבעת הדייגים, תושבי המרכז בשנות ה-40 לחייהם חולצו יחד עם הסירה שנגררה אל המרינה בהרצליה.

ובמקרה נוסף, שוטרי יחידת השיטור הימי באזור הדרום, חילצו מול חופי אשקלון יאכטה במצוקה ועליה סבא ונכדתו. במשטרה התקבל דיווח על יאכטה במצוקה מול חופי אשקלון. מהדיווח עלה כי ליאכטה נשבר התורן והמפרש הראשי נמצא כולו במים והיא ללא יכולת לחזור למרינה אשקלון ועל היאכטה נמצאים סבא עם נכדתו. צוות יחידת השיטור הימי של מרחב לכיש, יצא לכיוון ואיתר את היאכטה שהיא במרחק של כ1 מייל מהחוף. הצוות ביצע תמרונים בחירום, זאת נוכח גלים ורוחות ערות, ותוך פעולות ימאות מהירות, הצליחו השוטרים לקשור את היאכטה ולחלץ אותה. הסב בן ה-65 ונכדתו בת ה-18, שהיו על גבי היאכטה, הובאו על ידי שוטרים בשלום למרינה אשקלון, נרגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות