אושר בטרומית: אדם שהוצא נגדו צו הגנה על אלימות במשפחה יחויב בטיפול שיקומי

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק למניעת אלימות במשפחה של ח"כ עאידה תומא סלימאן: "גברים מטופלים הם מסוכנים פחות. הטיפול מציל חיים"
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית,, את הצעת חוק למניעת אלימות במשפחה של חברת הכנסת, עאידה תומא סלימאן, כי במקרה של מתן צו הגנה כנגד אדם בשל אלימות כלפי משפחתו, יחויב אותו אדם לעבור טיפול שיקומי בהתאם לתקופה ולתכנית שייקבעו על ידי בית המשפט.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "בשנת 1996 תוקן החוק למניעת אלימות במשפחה ונוספה לו האפשרות שבית המשפט יהיה רשאי להורות לאדם שהורשע באלימות כלפי בני משפחתו לעבור טיפול שיקומי בהתאם לתקופה ולתכנית שייקבעו על ידי בית המשפט".

"על אף עיגון האפשרות בחקיקה", נכתב עוד, "ב-22 השנים שחלפו מאז התיקון הופנו רק עשרות בודדות של גברים אלימים לטיפול ולמרות שנפתחו תיקים רבים בגין אלימות במשפחה ולמרות שניתנו צווי ההגנה כנגד רבים מהגברים האלימים. הניסיון של רשויות המדינה והגורמים הטיפוליים מעיד על כך שטיפול רגשי לגברים אלימים לעיתים קרובות מוכיח את עצמו כיעיל במניעת המשך האלימות ומהווה אלטרנטיבה ראויה וקלה ליישום בהרבה מהרחקת הצד הנפגע מהקהילה כדי להגן עליו מפני המשך האלימות".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן: ״אחרי יום של מאבק, אני שמחה שהממשלה התעשתה והתגייסה להצלת חיי נשים. גברים מטופלים הם מסוכנים פחות. הטיפול מציל חיים. חשיבות החקיקה היא שעכשיו השופטים יהיו מוכרחים לבחון את האפשרות של טיפול. לא כאופציה – אלא כרכיב מהותי מההגנה על האישה. עכשיו צריך לוודא שהצעת החוק לא תתקע כאן ותהפוך לחוק בהקדם״.

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב בשם הממשלה ואמר שהממשלה תומכת בקריאה הטרומית אך שההליך החקיקה תלוי במציאת מקור תקציבי להצעה. בסיכומו של דבר, 36 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות