שב"ס מציינים את יום המאבק באלימות נגד נשים: "שותפים לדרך"

בבתי הסוהר ברחבי הארץ ישנם 1,197 אסירים השפוטים בגין אלימות במשפחה ו-675 עצורים בעבירות דומות. על פי נתוני שירות בתי הסוהר 79% מעבריינים אלו משולבים בטיפול ייעודי
אייל חן |
המתין שנה ושבעה חודשים. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בשירות בתי הסוהר מציינים היום (ד') את היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. נכון לנובמבר 2020 בשב״ס מוחזקים – 1,197 אסירים שפוטים בגין אלימות במשפחה ו-675 עצורים בגין אלימות במשפחה.

על פי נתוני שב"ס, 79% מהאסירים משולבים בטיפול ייעודי בכלל המחלקות הטיפוליות וקבוצות טיפוליות אגפיות או משולבים בטיפול מקדים. 8% מהם בעלי רקע פסיכיאטרי ו-13% מהם בעלי יתרת מאסר קצרה (פחות מחצי שנה) או סרבני טיפול.

בשב"ס מבהירים כי הם מהווים "חוליה בלתי נפרדת מתהליכי הטיפול והמניעה של אלימות נגד נשים בחברה הישראלית". במסגרת המאבק בתופעה מופעלות בשב"ס מגוון תכניות בתחום האלימות במשפחה ובהם תכניות פרטניות, קבוצתיות ומחלקות ייעודיות.

שילוב האסיר בטיפול נקבע על פי מספר פרמטרים בהם: אבחון צרכים, תקופת המאסר, מוטיבציה ומוכנות לטיפול. ישנם מקרים בהם קיים צורך בהיערכות מקדימה על מנת להכין את האסיר לטיפול הייעודי כדוגמת טיפול בהתמכרות, רכישת שפה (קרוא וכתוב) או ייצוב מצב נפשי. מטרת הטיפול היא רכישת כלים ודפוסי פעולה והתנהגות שונים ויעילים, מודעות ותובנה להתנהגות האלימה ומניעתה.

שב״ס משקיע משאבים רבים בעידוד וגיוס אסירים להשתלב בטיפול. "חשוב להדגיש", אומרים בשב"ס, "כי לא ניתן לשלב בטיפול אדם המסרב לכך ובמקרים אלו ייעשה מאמץ לגייסו לטיפול. יחד עם זאת, לאור יתרות המאסר הקצרות המאפיינות את עבירות האלימות, הוחלט בשב"ס להרחיב את הטיפול ולהתחילו כבר בשלב המעצר". לאחרונה הורחבו המענים הטיפוליים הניתנים במאסרים קצרים בדגש על היערכות לקראת שחרור והעברת מקל לקהילה להמשך מעקב וטיפול.

בטרם משתחרר אסיר המרצה מאסר על עבירות אלימות במשפחה, נבחנת בעניינו תכנית ליווי בקהילה מול גורמי רש"א ורווחה. עוד אומרים בשב"ס כי קיימות מספר מחלקות לטיפול ייעודי באלמ"ב בבתי סוהר שונים. משך הטיפול הממוצע הוא 6-18 חודשים.

"שב"ס", כך לפי הודעתו, "רואה חשיבות גדולה ומשקיע משאבים רבים בטיפול ייעודי בעברייני אלמ"ב. חשוב לזכור שתקופת המאסר היא נקודה על הרצף ועל כל הגופים המעורבים בתהליך לשלב זרועות החל מגורמי הרווחה בקהילה דרך משטרת ישראל, בתי המשפט, ושירות בתי הסוהר".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות