ביהמ"ש: חברת רפאל תשלם חוב ארנונה של 12 מיליון שקלים

בית המשפט המחוזי בחיפה דה ערעור שהגישה החברה שטענה כי מגיעה לה הנחה על חוב הארנונה לעיריית קרית ים. "מאחר ומדובר במתקן בטחוני מסווג שלא ניתן להיכנס ולמדוד אותו אין מקום לדון בטענות"
דניאל בן חמו |
עיריית קרית ים, צילום: פלאש 90

שופט בית משפט המחוזי בחיפה, רון סוקול, דחה ערעור שהגישה חברת רפאל בנושא חיובי ארנונה נגד עיריית קרית ים. השופט סוקול, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, פסק כי רפאל אכן חבה בחוב הארנונה בסך של מיליוני שקלים.

רפאל ערערה על חיובי הארנונה בסך 12 מיליוני השקלים, שדרשה עיריית קרית ים, לאחר שבשנת 2018 הועברו כל שטחי מכון דוד לאזור השיפוט שלה. בערעור טענה "הרשות לפיתוח אמצעי לחימה- רפאל" כי בשטחים המוחזקים על ידי מכון דוד, נמצאים שטחים ניכרים שמוחזקים על ידה ועבור מדינת ישראל ולכן על פי החוק מגיעה לה הנחה בגובה של שני שליש מהחיוב בארנונה.

בתחילה רפאל הגישה את השגותיה לוועדת הערר, אולם עיריית קרית ים, טענה שלוועדה אין סמכות לדון בטענה מסוג זה. ועדת הערר קיבלה את עמדתה של העיריה ודחתה את הערר של רפאל בעניין זה.

אולם הרשות לפיתוח אמצעי לחימה רפאל, לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי, אך נדחתה פעם נוספת. ביהמ"ש גם חייב את החברה בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקלים.

בפסק דינו ציין השופט כי ההחלטה האם השטחים שרפאל מחזיקה הן "מטעם המדינה ולצרכיה" כולל בחובו גם בחינה של שאלות משפטיות מעמיקות ש"אינן כלולות ברשימת העילות שבסמכות מנהל הארנונה או וועדת הערר". עוד ציין השופט כי מאחר ומדובר במתקן בטחוני מסווג שלא ניתן להיכנס ולמדוד אותו "אין מקום להרחיב את סמכויות ועדת הערר ולאפשר לה לדון בטענת הפטור שהעלתה רפאל".
____________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט רון סוקול

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות