בעקבות פעילות הסוכנת: 20 כתבי אישום על עבירות פדופיליה

20 נאשמים עומדים לדין על עבירות מין באינטרנט שביצעו לכאורה נגד סוכנת משטרתית שהציגה עצמה כבת 12: "כיפה אדומה כבר אינה מסתובבת ביער שורץ זאבים, היא משוטטת במרחב האינטרנטי, שם אורבים לה ציידים וטורפים מסוג אחר"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

לבתי המשפט מחוזי מרכז ושלום בראשון לציון, הוגשו היום כתבי אישום נגד 20 נאשמים בגין עבירות מין באינטרנט שבוצעו כלפי סוכנת משטרתית, שהציגה עצמה כילדה בת 12. כתבי האישום הינם בגין ניסיון אינוס בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, ניסיון מעשה מגונה בקטינה שטרם מלאו לו ארבע עשרה, ניסיון הטרדה מינית בקטין שטרם מלאו לו חמש עשרה שנים, ניסיון מעשה סדום בקטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, החזקת חומר תועבה בדמותו של קטין.

על פי כתבי האישום שהוגשו נגד הנאשמים שהינם בגילאים מ-20 ועד 71, במסגרת מאבק בתופעת עבריינות המין בקטינים וקטינות באינטרנט, ביצעה משטרת ישראל פעילות יזומה לאיתור חשודים אשר מבצעים עבירות מין בקטינים באינטרנט ומחוצה לו. במסגרת הפעילות הופעלה על ידי המשטרה סוכנת המשטרתית בדירה באזור השפלה, שתפקידה היה לגלוש באתר "טוטאל צ'אט", שהינו פלטפורמה לשיחות והתכתבויות של פורטל וואלה, בזהות בדויה של ילדה בת 12 בשם "שיר", שכינויה בצ'ט היה "שיר 12".

במסגרת זו פנו הנאשמים, כל אחד לפי המיוחס לו בכתב האישום שהוגש נגדו, לשיר בצ'אט וניהלו עימה שיחה בעלת תכנים מיניים בצ'אט או בהמשך בווטסאפ, בה ביצעו את העבירות המיוחסות להם בכתבי האישום. בבקשה למעצר עד תום ההליכים נכתב כי בימינו המסוכנות הרבה ועצמת הפגיעה בחברה ובקורבנות כתוצאה מביצוען של עבירות מין נגד קטינים ברשת האינטרנט הינה מוחשית וברורה.

"האינטרנט אינו מרחב וירטואלי-סטרילי כלל וכלל", נכתב בבקשת המעצר. "האינטרנט חודר לחיים האמיתיים, ומציב סכנות של ממש בתחומים ובדרכים לא שיערו ראשונים. מעשים מגונים של פעם, שהיו כרוכים במגע פיזי עם נפגע העבירה, נתחלפו להם בסוגים שונים של מעשים בשלט-רחוק. החסות של האנונימיות הלכאורית והריחוק מהיושב בצדו השני של המחשב, משחררים חסמים ועכבות, ואנשים נורמטיביים כלפי חוץ, שולחים ידם במעשים שלא היו מעיזים לעשות בעולם שמחוץ למרחב האינטרנטי".

עוד נכתב לבית המשפט: "כיפה אדומה כבר אינה מסתובבת ביער שורץ זאבים, היא משוטטת במרחב האינטרנטי, שם אורבים לה ציידים וטורפים מסוג אחר. בעבר, יכול היה ההורה לשמור על ילדו שלא יסתובב במקומות מסוכנים או בשעות מסוכנות. לא כך ההורה של היום, המתקשה להגן על ילדיו מהסיבה הפשוטה שהסכנה אורבת לקטין בחדרו-שלו, מאחורי הדלת הסגורה. אלו הסכנות החדשות, והמשפט צריך אפוא להתאים עצמו להתמודד עם תת-התרבות העבריינית של הרשת".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות