אישום: מפקד כוח מג"ב תקף חרדי "ללא סיבה"

על פי המתואר בכתב האישום שהגישה מח"ש לביהמ"ש השלום בירושלים, הקצין פיקד על הפרות סדר בעקבות הפגנה שהתקיימה בשכונת מאה שערים והיכה עובר אורח אף שלא עשה דבר
דנה לווינסקי |
הפגנה של המגזר החרדי בירושלים, למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין מג"ב בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש. על פי האישום, במהלך הפגנת חרדים דחף הקצין ללא סיבה חרדי שהלך לתומו ברחוב.

על פי כתב האישום, לפני כשבעה חודשים בשעות הערב כוח מג"ב, בפיקודו של הנאשם, סיים טיפול באירועי הפרות סדר באזור שכונת מאה שערים בירושלים והיה בדרכו אל מחוץ לשכונה.

באותה עת, צעד דב פרנקל, תושב השכונה לכיוון ביתו. המתלונן, כך על פי האישום, הבחין בקבוצת השוטרים ועבר ביניהם מבלי להפריע להם. אחד השוטרים ביקש מהמתלונן לעזוב את המקום ובמענה המתלונן אמר לו "בסדר", והמשיך ללכת.

בשלב זה, כך נטען, החל הנאשם בריצה לעבר המתלונן, וללא כל הצדקה דחף אותו עם ידיים פרוסות לעבר פלג גופו העליון והעיפו לכביש למרחק של מספר מטרים. מעוצמת הדחיפה, נפל המתלונן כשכל גופו שרוע על הכביש. כתוצאה מהדחיפה, נגרמו למתלונן שפשופים ושטפי דם בברכו ובידיו.

עו"ד ליאת יוניאן, מהמחלקה לחקירות שוטרים אמרה: "לאחר חקירה מקיפה, שהחלה בסמוך לאירוע, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים להגיש כתב אישום כנגד קצין משטרה בגין עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. מדובר באירוע שהתרחש לאחר סיום טיפול בהפרות סדר, במהלך יציאת כח משטרתי משכונת מאה שערים".

"מחומר הראיות עלה", הוסיפה עו"ד יוניאן, "כי הקצין, שעמד בראש הכח, רץ לעברו של אזרח שהלך ברחוב, שלא היווה באותה עת כל הפרעה לציבור או לשוטרים ובאקט שרירותי הדף אותו בחוזקה באמצעות שתי ידיו. כתוצאה מכך הושלך האזרח למרחק על הכביש. בסמוך לאחר מכן המשיך הכוח המשטרתי, ובו גם הקצין, ביציאה מהשכונה מבלי לסייע לאזרח השרוע על הקרקע. כתוצאה מנפילתו של האזרח על הקרקע, נגרמו לו חבלות קלות".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות