דרסה רוכב אופניים – נידונה ל-14 חודשי מאסר

בת 26 מאזור השפלה שהורשעה בנהיגה רשלנית תפצה את הנפגע ב-7,500 שקל ורישיונה ישלל למשך 3.5 שנים. השופט: "הנאשמת במעשיה מנעה כל אפשרות להביא לתוצאה אחרת"
אייל חן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיא אבנון, גזר 14 חודשי מאסר על צעירה בת 26, מאזור השפלה, אשר הורשעה בנהיגה רשלנית בה נחבל אדם והפקרה לאחר פגיעה. השופט גם שלל את רישיונה למשך 3.5 שנים ופיצויים של 7,500 שקלים לרוכב האופניים בו פגעה. "הנאשמת", כתב השופט אבנון בהחלטתו, "נמנעה מליטול אחריות, ולו מינימלית, על מעשיה, תוך העלאת גרסאות פנטסטיות ומופרכות, עליהן עמדה אף לאחר הרשעתה בדין.. כולי תקווה כי עתה, משתם המשפט ונגזר דינה, תקיץ הנאשמת, תפנים את מעשיה וחומרתם, את המשפט על משמעותו והשלכותיו, ותשכיל להפיק תובנות שיסייעו בידה בהמשך חייה"

התאונה ארעה לפני כשנתיים וחצי, אז נהגה הנאשמת ברכב שבבעלותה, כשלצדה ישבה אחותה הקטינה ברחוב פריימן בראשון לציון. הדרך הייתה תקינה ומוארת בעלת שדה ראיה נרחב לפנים, היא נהגה במהירות המרבית המותרת – 60 קמ"ש.

בכיוון נסיעתה ישב נער על אופניו, בנתיב הימני של הכביש, בצד המדרכה. הנהגת, כך נטען, פגעה עם מכוניתה בחלק האחורי של האופניים, הרוכב עף לכיוון השיחים, נחבל ושבר את אפו.

על פי כתב האישום שהוגש נגדה, הנאשמת לא עצרה את רכבה. בהמשך היום ולבקשתה, פנתה אמהּ לפחח וביקשה כי יתקן את הרכב. רק לאחר שהרכב נמסר לתיקון, הגיעה הנאשמת לדווח למשטרה על התרחשות התאונה, מבלי למסור את פרטי המתלונן באופן שיאפשר לקשור בין הדיווח לבין הפגיעה שנגרמה לו. עוד נטען כי הצעירה מסרה בכזב כי פגעה ברוכב לאחר שהתפרץ לכביש. הנאשמת טענה כי המתלונן השתולל ברכיבה ונכנס לנתיב נסיעתה וכן שהיא פגעה באופניים בלבד, ללא רוכב עליהם וטענות אלה נדחו על ידי בית המשפט.

במהלך המשפט נגדה, במסגרתו אף החליפה סנגור לאחר שהראשון ביקש להשתחרר מייצוגה, היא נמנעה מליטול אחריות על שארע. "הנאשמת", כתב השופט אבנון בהחלטתו, "נמנעה מליטול אחריות, ולו מינימלית, על מעשיה, תוך העלאת גרסאות פנטסטיות ומופרכות, עליהן עמדה אף לאחר הרשעתה בדין".

"הנאשמת", כתב עוד השופט בגזר הדין, "כמובן, לא תכננה את מעשיה מראש ולא התכוונה לגרום לתאונה בה ייפגע אדם, קל וחומר להפקירו. ואולם, מעשיה אינם רגעיים או ספונטניים, כי אם מתמשכים ומתפתחים, וכאמור, היו ברשותה הזדמנויות למכביר בהן יכולה הייתה לשנות מהתנהגותה, לפעול כנדרש לפי הדין ובהתאם למוסר אנושי בסיסי".

השופט אבנון הוסיף: "תוצאת גזר הדין איננה פשוטה. בחורה צעירה ונורמטיבית, בעלת רקורד חיובי ומרשים הנמצאת בתחילת דרכה בעולם המבוגרים, נשלחת אחר כבוד אל בית האסוּרים, למאסר לתקופה לא קצרה, בין גנבות, שודדות, סוחרות סמים, רוצחות, וזאת בגין מעשים בהם לא רצתה ואותם לא תכננה. היא יצאה בלילה מביתה לנסיעה קצרה עם אחותה לתחנת הדלק, וכששבה לביתה – חייה נהפכו… עניינה של הנאשמת מדיר שינה מעיניי, כך ממש, מזה זמן ממושך".

"אלא שלצערי, הנאשמת במעשיה – במהלך האירועים מושא כתב האישום, לאורך חקירותיה ובמהלך המשפט כולו, מראשיתו ועד סופו, מנעה כל אפשרות להביא לתוצאה אחרת. הנאשמת, נאמנה לדרכה, 'עשתה הכל הפוך', דחתה את הידיים שהושטו לעברה לעזרה, והעדיפה במובהק 'לטמון ראשה בחול', משל הייתה שרויה בחלום רע, שיחלוף לכשתתעורר. כולי תקווה כי עתה, משתם המשפט ונגזר דינה, תקיץ הנאשמת, תפנים את מעשיה וחומרתם, את המשפט על משמעותו והשלכותיו, ותשכיל להפיק תובנות שיסייעו בידה בהמשך חייה".
_________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות