ניכור הורי: השופט סיכם עם הילדה כי תפגוש את אמה

בשנים האחרונות מתגברת הפסיקה המחמירה בכל הנוגע לתופעת הניכור ההורי. בת 16 שמצאה עצמה "לכודה" בין הוריה המצויים בסכסוך מר, מצאה אוזן קשבת אצל השופט: "ביהמ"ש צריך להביא את רצונו של הקטין בחשבון"
נעמה כהן |
אילוסטרציה

שופט בית משפט לענייני משפחה בתל אביב, ארז שני, הודיע לילדה בת 16, כי הוא לא יסכים לניתוק הקשר בינה לבין אימה, במהלך החלטה בתביעה של אם נגד אב בטענה לניכור הורי של בתם.

הילדה הסכימה לכך והשופט לא נאלץ להפעיל את סמכותו והורה בפסק הדין לאב שלא להפריע, במעשה או במחדל, למילוי ההוראה שהילדה תפגוש את האם.

הבקשה לבית המשפט, הוגשה אגב הליך יישוב סכסוך והיא הוגדרה כחידוש והבטחת קשר של האם עם קטינה ומניעת ניכור הורי.

השופט לאחר שמיעת ההורים, קבע דיון על-מנת לשמוע את השקפותיה של הקטינה וכדי לשתף את ההורים בהתרשמותו. "התרשמתי מקטינה נבונה אשר מצאה עצמה 'לכודה' בין שני הורים לא פשוטים כלל.

לפי השופט, מסתבר כי אמה של הקטינה לא השכילה להבין שהקטינה "לכודה" בין שני הורים שלא השתחררו לגמרי מתחושותיהם הרעות האחד כלפי השניה ולא השכילה להבין שכשהיא אומרת לקטינה: "אם את לא ישנה אצלי אין תועלת בביקורים".

"אז, בעצם", כך כתב השופט שני, "היא פותחת פתח לקטינה לברוח מה'מלחציים' של אמא בצד אחד ואבא בצד שני ולפנות ולהתגורר אצל אבא. מן הסתם הקשר לא היה מתנתק לו היתה האם אומרת: 'במקום הכל (לאמור, גם לינות וגם מגורים) או לא כלום, אך משאמרה זאת האם לא נמצאה הדרך 'לרדת מן העץ'. על מצב זה 'קפץ' האב, כך התרשמתי, כמוצא שלל רב. להתרשמותי האב מתעב את האם, יש לו 'חשבון' בלתי פתור עמה ודי לחכימא".

לאחר שהשופט שני כתב בהחלטתו כי הקטינה לכודה בקרבות בין שני הוריה, הוא לא מצא לכפות עליה טיפול בניגוד לרצונה וסיכם עימה שהיא תפגוש את אמה פעמיים בשבוע וכן תפגוש באמה בימי ו' אחת לשבועיים. "אנו רגילים לסבור כי קטין אמנם אינו יכול לקבל החלטות כלליות משמעותיות כל עוד הינו קטין ואין הוא יכול לסרב לטיפול, אך אין משמעות הדבר שבית המשפט לא צריך להביא רצונו של הקטין בחשבון. יחד עם זאת גם לא מצאתי סיבה שלא להיענות לבקשות הקטינה מחד, כשהיא נענית לבקשותיי מאידך", סיכם השופט שני.


לצפייה ודירוג כבוד השופט ארז שני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות