החזיק נשק בארון הבגדים של בת זוגו – נידון ל-20 חודשי מאסר

ביהמ"ש נלחמים באמל"ח לא חוקי. השופט מיכאל קרשן גזר עונש מאסר ממושך וקנס של 4,000 שקלים על צעיר בן 28 מקלנסווה על עבירות של החזקת נשק: "יש להעניש בחומרה כדי לנסות ולעצור תופעה מדאיגה זו"
מעיין לביא |
במגזר הערבי
תפיסת נשק. צילום ארכיון: משטרת ישראל

עבירות הנשק במגזר הערבי, הפכו להיות למכת מדינה, מדי יום נעצרים תושבי המגזר עם כלי נשק בביתם כעת גם בתי המשפט החלו להחמיר בעונשים ובימים האחרונים, שופט בית משפט השלום בכפר סבא, מיכאל קרשן, גזר 20 חודשי מאסר בפועל וקנס של 4,000 שקלים, על צעיר בן 27 מקלנסווה, שהורשע בביצוע עבירות של החזקת נשק ותחמושת והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית בלבד. "התופעה מתפשטת ומתרחבת, הצורך בהרתעה גדל והולך וחומרת העונשים המוטלים על העוברים את עבירות הנשק עולה", כתב השופט בגזר הדין.

על פי עובדות כתב האישום, בתחילת השנה בחיפוש שנעשה בבית של הנאשם, נתפס בארון הבגדים שבחדר השינה בבית זוגתו בקלנסווה, תת מקלע מאולתר מסוג "קרלו" בעל קוטר של 9 מ"מ ולצידו מחסנית המתאימה לנשק, וכן ב-12 כדורי 9 מ"מ.

הכדורים, נטען, היו עטופים בניילון נצמד, המחסנית הייתה עטופה בחולצה שנעטפה בניילון נצמד וגם הנשק היה עטוף בניילון נצמד. כל הפריטים נמצאו בתוך תיק גב מוסלק בארון הבגדים. פרט לכך החזיק הנאשם בבית גם שתי קופסאות ובהן סם מסוכן מסוג קנבוס לשימוש עצמי.

בית משפט שלח את הנאשם לתסקיר בשירות המבחן ואלה היו סבורים כי הנאשם מתייחס באופן שטחי וילדותי לנסיבות החזקת הנשק על ידו. הוא הרחיק עצמו מהתנהגות בעייתית ולא לקח אחריות על מעשיו. הנאשם, ציינו, לא הביע נזקקות טיפולית ושירות המבחן סבר כי בעת הזו אין ביכולתו לסייע לו. יתרה מכך, שירות המבחן סבר כי קיימת רמת סיכון בינונית למעורבות עתידית של הנאשם בעבירות אלימות, אשר תוצאתן וחומרתן צפויה אף היא להיות ברמת פגיעה בינונית.

השופט קרשן קבע כי התסקיר אינו מותיר, בשלב זה, פתח לשיקום ולכן גזר על הנאשם 20 חודשי מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי. "על חומרתה של עבירת החזקת הנשק דובר רבות", כתב השופט בגזר הדין. "אין ספק כי היא טומנת בחובה סכנה ממשית לשלום הציבור ובטחונו. מדובר ב'מכת מדינה' ממש, ואף ב'מכת אזור', ובתי המשפט נדרשים לתת ידם, בדרך של ענישה מחמירה, כדי לנסות ולעצור תופעה מדאיגה זו".

השופט הוסיף: "המגמה המחמירה הבאה לידי ביטוי בפסיקה ברורה. התופעה מתפשטת ומתרחבת, הצורך בהרתעה גדל והולך וחומרת העונשים המוטלים על העוברים את עבירות הנשק עולה. ניתן לראות זאת בפסקי הדין שהובאו על ידי המאשימה ובשורה של פסקי דין נוספים מהשנים האחרונות".

__________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מיכאל קרשן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות